خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی ادامه دارد

به گزارش اخبار ورزشی، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت حمایت خود از بعضی محصولات استراتژیک کشاورزی مانند گندم، دانه های روغنی و چغندر قند را با خرید تضمینی ادامه می دهد.

خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، عباس کشاورز در بازدید از شهرستان پارس آباد و در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان در استان اردبیل عنوان نمود: دشت مغان محور اقتصاد کشاورزی است و تا به حال توانمندی های آن به درستی شناخته نشده است.

به گفته وی مطالعات اخیر نشان می دهد که ظرفیت و توانمندی های این منطقه در فراوری انواع محصولات کشاورزی در سطح بسیار بالایی واقع شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از کشاورزان استان تقاضا می کنیم که بدون پیش بینی تقاضا به کاشت محصول اقدام ننموده و با توجه به قانون عرضه و تقاضا هوشمندانه اقدام به فراوری محصولات کشاورزی نمایند.

کشاورز اضافه کرد: دولت در بعضی از محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه های روغنی و چغندرقند به صورت تضمینی محصولات را خریداری می نماید و در ارتباط با فراوری این چنین محصولات راهبردی و استراتژیک هیچ مسئله ای وجود ندارد ولی در بیشتر مواقع ملاحظه می گردد که کشاورزان بدون در نظر دریافت میزان تقاضای داخلی و یا بدون اطلاع از شرایط صادرات اقدام به فراوری بیش از حد و اندازه یک محصول خاص نموده و به همین دلیل نیز شرایط اقتصادی و امرار معاش خود را با خطر روبرو می سازند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به دلیل تقاضای کم بازار فراوری گوجه فرنگی و هندوانه مغان در سال گذشته، این محصولات را به قیمت بسیار پایینی آورد و باعث تحمیل خساراتی به صاحبان مزارع کشاورزی شد.

وی اضافه کرد: دشت مغان در تاریخ کشاورزی کشور جزو یکی از 4 دشت حاصلخیز کشور است.

به گفته وی دشت مغان یکه تاز فراوری بذر کلزای زمستانه است و این قابلیت و توانایی دشت مغان را نه تنها در داخل کشور بلکه در جهان بی نظیر و نمونه نموده است.

کشاورز اعلام کرد: دشت مغان دارای یک اقتصاد پویا و توانمند است و هنوز دانش بشری تا کنون این توانمندی و قابلیت های دشت مغان را نشناخته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 613

به "خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید