درگیری لفظی دوباره نمایندگان روسیه و انگلیس در شورای امنیت

به گزارش اخبار ورزشی، دیپلمات های بلندپایه روسی و انگلیسی در نشست شورای امنیت درباره حملات شیمیایی ادعا شده به شهر دومای سوریه، بار دیگر با اشاره به شخصیت های کتاب های تخیلی انگلیسی، یکدیگر را به نادیده دریافت واقعیات متهم کردند.

درگیری لفظی دوباره نمایندگان روسیه و انگلیس در شورای امنیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا و کارن پیرس نمایندگان دائم روسیه و انگلیس در سازمان ملل متحد، در نشست غیر رسمی شورای امنیت برای آنالیز حملات شیمیایی ادعا شده به شهر دومای سوریه (در سال 2018) بار دیگر با یکدیگر به بحث لفظی و کنایه آمیز پرداختند.

پیش از این ، در نشست شورای امنیت درباره حادثه مسمومیت سالزبری، دیپلمات های دو کشور به نقل قول از کتاب آلیس در سرزمین عجایب پرداخته بودند و اکنون درباره یکی از شخصیت های کتابآلیس در میان شیشه اثر لوئیز کارول بحث کردند.

پیرس در سخنان خود گفت: بعضی در روسیه به ادبیات انگلیسی ، به خصوص لوئیس کارول بسیار علاقه دارند. برداشت های متفاوتی می توان از شخصیت Humpty Dumpty پرداخته ذهن این نویسنده داشت . و این دقیقاً همان چیزی است که امروز شنیدیم. روس ها آغاز به تفسیر به رأی از حقایق مشخص شده توسط یک سازمان مستقل بین المللی پرداختند.

نماینده دائم روسیه نیز در پاسخ به این سخنان گفت: همانطور که می دانید شخصیت Humpty Dumpty زمانی که روی دیوار نشسته بود و سقوط کرد، تمام ارتش سلطنتی هم نتوانستند او را بلند نمایند و این دقیقاً اتفاقی است که درباره گزارش مأمورین ویژه سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی اتفاق افتاده است. ابتدا یک گزارش بود و اکنون ما یک شاهد گزارش کاملاً متفاوتی هستیم و این دلیل بحث امروز ماست.

کارن پیرس همچنین از روسیه به دلیل تشکیل نشست شورای امنیت برای بحث درباره این گزارش انتقاد نموده و یادآور شد، مقامات مسکو باید دولت سوریه را مجبور به همکاری با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمایی نمایند، نه آنکه نشست شورای امنیت برای حمله به این سازمان تشکیل دهند.

در همین رابطه، الکساندر شولگین نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی شب گذشته در نیویورک گفت که این کشور با هدف دستیابی به اجماع درباره حادثه حمله شیمیایی به شهر دوما، خواهان برگزاری کنفرانسی زیر نظر سازمان ملل شده است.

این دیپلمات گفت: روشن شدن آنچه واقعاً در این شهر اتفاق افتاده، باید به هر قیمتی انجام گردد. بهای مرتکب شدن به هر نوع اشتباهی در رابطه با دوما و احتمالاً سایر ماجراهای مشابه می تواند عواقب بسیار جدی برای ثبات و امنیت در سراسر دنیا داشته باشد.

شولگین یادآور شد که فدراسیون روسیه قصد ندارد هیچ رویارویی را با سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی تحریک کند و در حقیقت، این ایالات متحده و گروه معمول حامیان آنها هستند که در مغایرت با اهداف این سازمان فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 651

به "درگیری لفظی دوباره نمایندگان روسیه و انگلیس در شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری لفظی دوباره نمایندگان روسیه و انگلیس در شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید