ویزای آمریکا: دریافت ویزای تحصیلی و اقامت سوئد

به گزارش اخبار ورزشی، بطورکلی اگر کل مدت اقامت شما در سوئد کمتر از سه ماه باشد، نیازی نیست برای اجازه اقامت درخواست کنید بلکه باید برای ویزا اقدام کنید.

ویزای آمریکا: دریافت ویزای تحصیلی و اقامت سوئد

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای مسافرتی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شهروندان برخی از کشورها می توانند بدون اجازه اقامت یا ویزا تا سه ماه در سوئد بمانند و در طی این مدت مجاز به تحصیل هستند، اما شهروندان ایرانی حتی برای ورود و اقامت کوتاهتر از سه ماه در سوئد نیاز به ویزا دارند.

به این نوع ویزا، (طولانی تر از سه ماه)، اقامت مدت دار یا uppeha llstillsta nd میگن.

در صورتیکه شما در سطح پایه (کارشناسی) یا پیشرفته (کارشناسی ارشد و دکتری) در این دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد پذیرفته شدین، باید درخواست اقامت کوتاه مدت (مطابق دوره تحصیلی خودتون) بکنید.

برخی از دوره های دانشجویی به صورت دانشجوی اکسچنج ارایٔه میشه، یعنی شما باید بخشی از دوره تحصیل رو در کشور دیگه (بجز کشوری که در اونجا پذیرش گرفتین) بگذرونین، در این صورت اگر کشور اولیه هم جزو اتحادیه اروپا باشد، نیازی نیست برای دریافت ویزای کشور دوم اقدام کنید. در واقع ویزای اولیه شما توسط کشور برگزارنماینده دوره صادر میشه.

در این مورد اگر کشور دوم سوئد باشه، در صورتیکه ویزای اول شما از یک کشور اتحادیه اروپا صادر شده باشه و در طی دوره معتبر باشه، نیازی نیست برای ویزای سوئد اقدام کنید، فقط باید به اداره مهاجرت اطلاع دهید.

اما اگر دوره ای در سویٔد پذیرفته شدین و ادامه اون در کشور دیگه ای بود حتما باید با اداره مهاجرت اون کشور تماس بگیرین و سوال کنین که آیا نیازه برای ویزای اونجا هم اقدام کنین یا خیر.

اگر در مقطع دکتری، در سویٔد پذیرفته شده اید، باید برای اجازه اقامت موقت در سویٔد اقدام کنید.

تو تمامی مقاطع و دوره های گفته شده، شما میتونین برای اعضای خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر هجده سال

متقاضی یا دانشجو، درخواست ویزای همزمان بدین.

پذیرش دوره #دکتری-در-سویٔد بسیار شبیه کار پیدا کردن در این کشور است که به عبارتی جاب پزیشن شناخته میشه و در واقع یک جور کار محسوب میشه یعنی تقریبا مزایا و شرایط اون رو شامل میشه، مثل اینکه شما حقوق دریافت می کنید که حدود 20000 کرون تا 30000 به بالا است و بعد از 4 سال پرداخت اقتصادیات می تونید درخواست اقامت دائم بدید وبعد از حدود 2 سال درخواست شهروندی دهید.

چند نکته : برای این کار مثل دوره مستر سایتی وجود نداره و باید وارد سایتهای دانشگاههای مختلف بشید .

معمولا شما نیاز به CV و اطلاعات تماس دو نفر از اساتید که در صورت نیاز شما را تایید نمایند و Personal letter دارید و باید داکیومنت های لازم را هم پیوست کنید و بفرستید مثل ترجمه مدرک لیسانس و فوق لیسانس و هر چیز دیگری که در سایت ذکر شده.

در قسمت اپلای مشخصات خودتون وارد کنید و مدارک را بفرستید و منتظر جواب بمونید

معمولا سطح زبان شما در مصاحبه که با استاد مربوطه دارید سنجیده میشه ولی اگر مدرک زبان انگلیسی داشته باشید برای پذیرش بهتراست.

دکتری ددلاین خاصی ندارد و هر موقع پوزیشن ایجاد گردد در سایت دانشگاه اعلام میشه معمولا این دوره بین 4 تا 6 سال طول می کشه نیاز به نشان دادن تمکن اقتصادی در سفارت هم ندارید چون دانشگاه و یا سازمان و شرکتی که به کار شما نیاز دارد اسپانسر شما میشه حقوق دکتری می تونه پاسخگو زندگی دو نفر هم باشه ولی این خیلی به شرایط خودتون بستگی داره و مهم ترین نکته دانشگاه با دانشگاه و رشته با رشته فرق داره البته با تفاوتهای جزئی.

  • اجازه اقامت برای جستجوی کار بعد از تحصیل

اگر شما مجوز اقامت برای تحصیل در مقاطع بالاتر در سوئد را دارید و تحصیلات خود را به خاتمه رسانده اید، می توانید برای جستجوی کار و یا جستجوی امکانات کاری خود برای اجازه اقامت خود از موسسه مهاجرتی eustudy وقت مشاوره بگیرید.

  • شرایط اخذ اجازه اقامت

برای دریافت اجازه اقامت پس از اتمام تحصیلات خود :

باید درخواست خود را قبل از انقضای مجوز فعلی خود ارسال کنید

گذرنامه ای داشته باشید که در تمام مدت اقامت خود در سوئد معتبر باشد (در صورت انقضا گذرنامه شما باید آن را تمدید کنید زیرا برای مدت زمانی که بیش از اعتبار گذرنامه شما نیست اجازه مجوز دریافت نمی کنید)

باید یک برنامه آموزش عالی داشته باشید که حداقل برای دو ترم طول کشیده باشد، این بدان معنی است که شما باید تمام دوره های خود را گذرانده باشید.

کارت اقامت شما باید برای تحصیلات عالی در سوئد باشد.

باید زمانی را در برنامه ریزی برای جستجوی کار یا جستجوی امکانات راه اندازی کسب و کار خود در نظر بگیرید.

همچنین باید بتوانید در این مدتی که برای اجازه اقامت درخواست می کنید از پس هزینه های زندگی خود برآیید.

باید یک بیمه نامه جامع خدمات درمانی داشته باشید یا برای آن اقدام نموده باشید که برای مراقبت های بهداشتی در سوئد معتبر باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1488

به "ویزای آمریکا: دریافت ویزای تحصیلی و اقامت سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: دریافت ویزای تحصیلی و اقامت سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید