تور ارزان یونان: دیدنی های سانتورینی؛ جزیره سفید یونان

به گزارش اخبار ورزشی، سانتورینی یکی از مقاصد محبوب گردشگران در یونان است که اماکن دیدنی بسیار و فعالیت های متنوع و مطابق با هر سلیقه و اندیشه ای دارد. در ادامه با برترین دیدنی های سانتورینی آشنا شوید.

تور ارزان یونان: دیدنی های سانتورینی؛ جزیره سفید یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

جاذبه های سانتورینی، هر بازدیدنماینده ای را مبهوت و هیجان زده می نماید و خاطرات ماندگاری را برای آن ها به وجود می آورد. بدون شک یکی از برترین تماشای های سانتورینی، آتشفشانی است که پدیدآورنده این جزیره منحصربه فرد و طبیعت زیبای آن است.

در سفر با تور یونان یا تور سانتورینی می توانید آبی بی کران دریای اژه را تماشا کنید. سانتورینی دارای کلیساهای بسیاری با معماری سیکلادی، خانه های سفید با گنبدهای آبی و معابد باشکوه است. در میان این اماکن، صومعه الیاس پیامبر در نزدیکی پیرگوس، نمونه ای بسیار ارزشمندی تلقی می گردد.

برای شناخت بیشتر تاریخ این جزیره زیبا، می توانید از موزه های بزرگ و سایت های باستان شناسی آن تماشا کنید. حتی می توانید خرابه های پنج قلعه ونیزی را که نقش مهمی در گذشته داشته اند، ببینید. بعلاوه در سراسر جزیره، سواحل فوق العاده زیبا با آب های شفاف و محل هایی برای غواصی وجود دارد. تمام این تجربیات شگفت انگیز، یک تعطیلات فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

فیرا

فیرا (Firá) یا ثیرا (Thíra) مرکز سانتورینی است که خانه هایی به رنگ سفید، کوچه هایی پیچ در پیچ و کلیساهایی با گنبد آبی دارد. زندگی در فیرا بسیار به گردشگری وابسته است و بسیاری از ساختمان های این شهر به هتل های کوچک، اقامتگاه ها، رستوران ها، کافه ها، مغازه های سوغاتی و جواهرفروشی ها اختصاص یافته است.

اویا

شهر کوچک و زیبای اویا (OIA) در ناحیه شمالی سانتورینی و در 12 کیلومتری ساحل فیرا واقع شده است. بیشتر خانه های سفید اویا به هتل های بوتیک شیک با استخرهای بزرگ تبدیل شده اند. زندگی در اویا هم مانند فیرا، با گردشگری می گذرد؛ اما برای گردشگران مقصدی گران تر است. غروب خورشید در اویا آن قدر زیبا و تماشای است که در شب های تابستان، گردشگران بسیاری را از سراسر سانتورینی به خود جذب می نماید. بعلاوه گردشگران می توانند به وسیله راستا پیاده روی اویا تا فیرا، مسافت این دو شهر را در مدت سه ساعت، پیاده طی نمایند و از منظره ها زیبای آن لذت ببرند.

آتشفشان سانتورینی

یکی از مهم ترین و برترین جاهای تماشای سانتورینی، آتشفشان سانتورینی است که شکل کنونی جزیره بر اثر فعالیت های گذشته آن به وجود آمده است. وجود این آتشفشان در سراسر جزیره سانتورینی به خصوص در سواحل عجیب و غریب آن با سنگ ریزه ها و ماسه های سیاه احساس می گردد.

دهانه آتشفشانی (Caldera) سانتورینی در 3600 سال پیش طی یک انفجار بزرگ آتشفشانی در مرکز این جزیره ایجاد شد. هنوز در دو جزیره دورافتاده Kaiméni واقع در مرکز این دهانه آتشفشانی، فعالیت های آتشفشانی رخ می دهد. این جزیره ها دارای چشمه های آب گرم فراوانی هستند و تورهای یک روزه هم برای بازدید از آن ها برگزار می گردد.

سایت باستان شناسی آکروتیری

در نزدیکی روستای مدرن آکروتیری و در 12 کیلومتری جنوب غربی فیرا، سایت باستان شناسی آکروتیری (Akrotíri Archaeological Site) واقع شده است. این سکونتگاه باستانی در قرن 16 پیش از میلاد، پس از انفجار آتشفشانی و ایجاد دهانه آتشفشانی، در زیر گدازه ها دفن شد. کاوش ها نشان داده اند که سانتورینی در گذشته و پیش از این انفجار، جزیره ای مترقی و مرفه بوده و احتمالا مردم آن به وسیله کشتیرانی و تجارت زندگی را می گذراندند. آکروتیری در سال 2012 پس از چندین سال، به روی عموم بازگشایی شد.

ساحل قرمز

ساحل قرمز (Red Beach)، ساحلی زیبا و تماشای است که در نزدیکی آکروتیری و در زیر دیواره صخره ای دهانه آتشفشانی واقع شده است. صخره های قرمز این ساحل زیبا، یادآور منظره نادر ماه قرمز در هنگام خسوف است.

فانوس دریایی آکروتیری

فانوس دریایی آکروتیری (Akrotiri Lighthouse)، یکی از اولین فانوس های دریایی یونان است که در سال 1892 به وسیله یک شرکت فرانسوی ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم استفاده از این فانوس متوقف شد؛ اما در سال 1945 با بازسازی نیروی دریایی یونان، دوباره شروع به کار کرد. اتاقک نگهبانی در بالای برج فانوس و در ارتفاع 10 متری واقع شده است که نور سفید و درخشانی را منتشر می نماید. بازدید از درون این فانوس برای عموم امکان پذیر نیست؛ اما گردشگران می توانند از منظره زیبای اطراف آن لذت ببرند.

ثرای باستانی

ثرای باستانی (Ancient Thira) واقع در ساحل جنوب شرقی سانتورینی، مجموعه ای از خرابه های به جا مانده از قرن نهم پیش از میلاد است. در این سایت باستانی، خرابه های معابد هلنیستی و شالوده ساختمان های رومی و بیزانسی قابل مشاهده است. موارد کشف شده از این منطقه باستانی در موزه باستان شناسی فیرا نگهداری می گردد.

موزه باستان شناسی فیرا

موزه باستان شناسی فیرا (Archeological Museum, Firá) در نزدیکی بالاترین ایستگاه ماشین های کابلی فیرا واقع شده است. آثار کشف شده از ثرای باستان، آثاری به جا مانده از دوران های دوری، هلنیستی، روم و بیزانس در این موزه کوچک به نمایش گذاشته شده است.

موزه ماقبل تاریخ ثرا

آثار کشف شده از سایت باستان شناسی آکروتیری در موزه ماقبل تاریخ ثرا (Museum of Prehistoric Thira) به نمایش گذاشته شده است. از نظر بسیاری از گردشگران، برترین جاذبه این موزه نقاشی های دیواری میمون های آبی است؛ اما آثار هنری باستانی دیگری از جمله مجسمه ها و پیکرهای مرمری، سرامیک های نقاشی شده، ابزار و سلاح در این موزه نگهداری می گردد. موزه ماقبل تاریخ ثرا، دارای ساختمانی سفید و مدرن است و در نزدیکی کلیسای متروپولیس (Mitrópolis church) فیرا واقع شده است.

پیرگوس

پیش از فیرا و تا سال 1800 میلادی، شهر کوچک پیرگوس، مرکز سانتورینی بود. پیرگوس (Pyrgos) دارای خانه هایی سفید با معماری سیکلادی است که در اطراف خرابه های قلعه ای قرون وسطایی بر فراز تپه ساخته شده اند. پیرگوس که به عنوان شهری خفته و فراموش شده شناخته می شد، در سال 2004 با افتتاح چند رستوران و هتل بوتیک به یکی از جاذبه های گردشگری سانتورینی تبدیل شد.

صومعه الیاس پیامبر

از پیرگوس، جاده ای به قله کوه الیاس پیامبر، مرتفع ترین نقطه سانتورینی می رسد که از بالای آن منظره زیبایی از سانتورینی و دریای آبی را می توان دید. در بالای این قله، صومعه الیاس پیامبر (Profitis Ilias Monastery) واقع شده است. بازدید از این صومعه برای عموم آزاد است. حکاکی های نمادین و باشکوه و موزه ای که محل نگهداری تاج و عصای مخصوص اسقف گریگوری پنجم است در این صومعه واقع شده است. یک کتابخانه، آرشیوهای رهبانی و یک آشپزخانه هم در این صومعه وجود دارد. صومعه الیاس پیامبر یکی از مدارس مخفی دوران عثمانی هم بوده است.

ساحل پریسا

مشهورترین و محبوب ترین سواحل سانتورینی در جنوب شرقی این جزیره، بین روستاهای پریسا (Perissa) و پریولوس (Perivolos) واقع شده است. ساحل پریسا (Beach at Perissa) و ساحل پریولوس، دارای منظره ای زیبا با ماسه های سیاه گدازه ای و مشرف بر درختان گز، کافه ها و رستوران های کوچک غذای دریایی است.

خلیج آمودی

خلیج آمودی (Amoudi Bay)، بندری کوچک با قایق های ماهیگیری رنگارنگ، صخره های قرمز دارد و از آن نمایی از شهر اویا قابل مشاهده است. در تابستان قایق ها و تورهایی یک روزه از آمودی به تیراسیا (Thirasia) می فرایند. تجربیات سفر خود به یونان را با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / santorini-view.com / travel.usnews.com / planetware.com / lonelyplanet
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1819

به "تور ارزان یونان: دیدنی های سانتورینی؛ جزیره سفید یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: دیدنی های سانتورینی؛ جزیره سفید یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید