راه اندازی سامانه ای برای خرید و فروش مازاد مواد و تجهیزات آزمایشگاهی

به گزارش اخبار ورزشی، جمعی از اساتید دانشگاه حکیم سبزواری با راه اندازی سامانه خرید و فروش مواد و تجهیزات آزمایشگاهی علاوه بر آنکه از بلا استفاده ماندن مازاد مواد آزمایشگاهی جلوگیری می نمایند، امکان خرید و فروش تجهیزات و مواد آزمایشگاهی را برای محققان فراهم می نمایند.

راه اندازی سامانه ای برای خرید و فروش مازاد مواد و تجهیزات آزمایشگاهی

دکتر علیرضا کیخسروی، عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به چالش های موجود برای تهیه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی گفت: زمانی که محققان در آزمایشگاه تحقیقاتی را اجرایی می نمایند معمولا بخشی از مواد آزمایشگاهی باقی می ماند که با سررسیدن تاریخ انقضا، قابل کاربرد در سایر پروژه های تحقیقاتی نیست.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی موجود در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه ها بلا استفاده باقی می ماند، خاطر نشان کرد: بر این اساس بر اساس برنامه ای، اقدام به ساماندهی این امر در گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری کردیم.

کیخسروی با بیان اینکه به تدریج نسبت به راه اندازی سامانه ای برای این نوع مواد و تجهیزات آزمایشگاهی اقدام کردیم، خاطر نشان کرد: با راه اندازی سامانه جامع خرید و فروش مواد شیمیایی، مواد بیولوژیکی و تجهیزات آزمایشگاهی با عنوان ایران ایلب تمامی کالاهای حوزه علم و فناوری را در آن متمرکز کردیم.

عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری در این باره شرح داد: در این سامانه کلیه مواد آزمایشگاهی، بیولوژیکی و تجهیزات آزمایشگاهی اعم از کالاهای نو و یا دست دوم به صورت آگهی بار گذاری می شوند و افراد متقاضی می توانند با جستجوی کالای مورد احتیاج خود و تهیه پیش فاکتور اقدام به خرید اقلام آزمایشگاهی نمایند.

کیخسروی ایجاد فضای رقابتی میان شرکت های فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی را از مزایای این سامانه نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن شرکت های فناوری که توان مالی برای تبلیغات ندارند، می توانند محصولات خود را به وسیله این سامانه عرضه نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه خدمات این سایت رایگان است، ادامه داد: در مدت 7 ماه راه اندازی این سامانه، حدود 8 هزار کالای علم و فناوری بارگذاری شده است که 4 هزار کالای آن مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی است.

وی با بیان اینکه به وسیله این سامانه محققان می توانند مواد آزمایشگاهی مازاد از پروژه های خود را خرید و فروش نمایند، اظهار کرد: در این سامانه امکان مقایسه کیفیت محصولات مختلف برای خریداران وجود دارد، ضمن آنکه از این روش کسب درآمدی برای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی فراهم خواهد شد.

وی به مزایای بهره برداری از خدمات سامانه خرید و فروش تجهیزات و مواد آزمایشگاهی اشاره نمود و گفت: بر اساس برآوردهای 2 سال گذشته حدود 220 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی حوزه های زیست شناسی داریم و در صورت بلا استفاده ماندن تجهیزت و باقی ماندن مازاد مواد آزمایشگاهی، خسارات زیادیبه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها وارد می گردد، از این رو این سامانه در صرفه جویی منابع مالی نقش مهمی خواهد داشت، ضمن آنکه از بلا استفاده ماندن مواد و تجهیزات آزمایشگاهی جلوگیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 42

به "راه اندازی سامانه ای برای خرید و فروش مازاد مواد و تجهیزات آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه ای برای خرید و فروش مازاد مواد و تجهیزات آزمایشگاهی"

1 دیدگاه

محمدرضا سبکتکین 21 بهمن 1398

من دستگاههای تست محصولات نساجی دست دوم در حد آکبندرو دارم ومی خواهم بفروشم.

پاسخ به محمدرضا سبکتکین
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید