مقایسه ب ام و ایکس وان 28i با لکسوس NX 200T و نیسان جوک اسپرت

به گزارش اخبار ورزشی، اختلاف ها در میان خودروهای گران قیمت و مشهور بر سر جزئیات است و تصمیم گیری بر سر اینکه کدام یک بهتر از دیگری است، کار بسیار سختی خواهد بود. با وجود این، در بازار دنیا و ایران رقبای سرسختی برای ب ام و X1 28i وجود دارد. نمونه هایی مثل لکسوس NX200T، تویوتا پرادو GX دو در و البته خودرویی دیگر که شاید دور از فکر به نظر برسد: نیسان جوک! در این مقاله، مقایسه ب ام و ایکس وان 28i با لکسوس NX200T و نیسان جوک اسپرت می پردازیم.

مقایسه ب ام و ایکس وان 28i با لکسوس NX 200T و نیسان جوک اسپرت

مقایسه ب ام و ایکس وان 28i با لکسوس NX200T

این مدل از لکسوس که بر روی پلتفرم تویوتا RAV4 طراحی شده است، اکنون جزء مهم ترین محصولات لکسوس به شمار میرود و اصلی ترین رقیب ب ام و ایکس وان 28i است.

در NX 200T هم مانند 3 تیپ X1 از موتوری تقریباً 2000 لیتری و 4 سیلندر استفاده شده است که توان خروجی 235 اسب بخار دارد. در مقابل موتور ب ام و X1 در تیپ 28i می تواند 245 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت هم در ب ام و 40 کیلومتر بر ساعت بیشتر از حداکثر سرعت لکسوس است. دست برتر هم در شتاب اتومبیل با ب ام و است که 0.6 ثانیه زودتر از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

ب ام و X1 28i از نمای روبه رو

هزینه نگهداری و قطعات لکسوس در مقایسه ب ام و X1 28i کمتر است. گیربکس ب ام و X1 28i هشت دنده اتوماتیک است، درحالی که لکسوس از گیربکس 6 دنده اتوماتیک استفاده می کند.

در لکسوس NX 200T از 12 کیسه هوا استفاده شده، درحالی که ب ام و فقط از کیسه های هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای برخوردار است. البته آپشن هایی در لکسوس وجود دارد و بعضی از آنها در ابتدای زمان عرضه منحصربه فرد بود؛ برای مثال شما می توانید تنها با قراردادن گوشی موبایل خود بر روی مکانی خاص آن را بدون هیچ سیمی شارژ کنید.

ازنظر سواری لکسوس به مراتب در مقایسه ب ام و X1 28i بهتر است. X1 در برابر لکسوس بیشتر خودرویی اسپرت به شمار میرود. در ظاهر و طراحی کابین هم لکسوس بهتر عمل کرده است و توانسته از ب ام و جلو بزند.

قیمت خرید و فروش لکسوس NX 200T

مقایسه ب ام و ایکس وان 28i با نیسان جوک اسپرت

در مقایسه با لکسوس و پرادو شاید نیسان جوک نتواند عرض اندام چندانی داشته باشد. با وجود این، کلاس خودرو و اندازه آن بسیار نزدیک به X1 است، به همین دلیل شاید بد نباشد آنها را با هم مقایسه کنیم؛ هرچند نتیجه از قبل معلوم باشد.

نیسان جوک اولین بار سال 2011 تولید شد، اما مدلی که به ایران وارد شده، طراحی سال 2015 است که یکی از عجیب ترین خودروهای موجود در خیابان هاست.

نمای داخل ب ام و ایکس وان 28i

نمای بیرونی جوک بسیار جوان پسند است و اسپرت بودن را فریاد می زند. اندازه آن هم طوری است که شاید بیشتر به یک کراس اوور نزدیک باشد؛ هرچند ازنظر طول و عرض و ارتفاع تقریباً هم اندازه با ب ام و X1 است. فضای داخل کابین برای سرنشینان جلو مناسب است، اما سرنشینان عقب نمی توانند لذت چندانی از سواری ببرند.

با وجود همه اینها، رنگ بندی خاص و وجود رنگ بدنه بر روی قسمت هایی از فضای داخل کابین به علاوه طراحی چشمگیر فضای داخلی باعث شده است که نیسان جوک در مقایسه ب ام و X1 28i بیشتر موردعلاقه مشتریان قرار بگیرد.

نمای پشتی ب ام و ایکس وان 28i

قدرتمندترین نیسان جوک موجود در ایران موتور توربوشارژ 1.6 لیتری با قدرت 190 اسب بخار دارد که برای خودرویی با این ابعاد شتاب 8 ثانیه ای به وجود آورده است. درحالی که ب ام و موتوری 2 لیتری دارد و حدود 245 اسب بخار قدرت تولید می کند و شتابش هم حدود 2 ثانیه بیشتر از نیسان است.

از نظر آپشن ها هم قطعاً نیسان ژاپنی به پای ب ام و آلمانی نمی رسد. فقط جوک دارای سقف پانوراماست و X1 از سانروف برخوردار است. نیسان دوربین 360 درجه هم دارد که ب ام و فاقد آن است.

قیمت خرید و فروش نیسان جوک اسپرت

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مقایسه ب ام و X1 28i در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

خرید و فروش و قیمت ب ام و ایکس وان 28i

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1979

به "مقایسه ب ام و ایکس وان 28i با لکسوس NX 200T و نیسان جوک اسپرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و ایکس وان 28i با لکسوس NX 200T و نیسان جوک اسپرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید