راه اندازی یک شتابدهنده در حوزه فرآوریهای زیستی دریایی

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتاب دهنده ها، جهت تحقق زیست بوم کارآفرینی در کشور را کوتاه می نمایند و در این زمینه یک راه میانبر محسوب می شوند.

راه اندازی یک شتابدهنده در حوزه فرآوریهای زیستی دریایی

به همین دلیل یک شتاب دهنده در حوزه فرآوری های زیستی دریایی در کشور با همکاری یک فراوری کننده محصولات غذایی ایجاد می گردد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به همین دلیل تفاهم نامه ای با هدف توسعه فرآوری ها و محصولات زیستی دریایی با یک گروه صنایع غذایی امضا کرد. به استناد این تفاهم نامه مقرر شده است که این گروه صنایع غذایی به ازای دریافت حمایت 10 میلیارد ریالی تسهیلات از ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چابهار در فضایی به مساحت 80 متر مربع، 5 شرکت در این حوزه راه اندازی کند. همچنین 5 شرکت هم در تهران به توسعه این حوزه زیستی اختصاص دهد.

همچنین در این تفاهم نامه آمده است که تجهیزات آزمایشگاهی مورد احتیاج این محصولات در چابهار استقرار یابد و از ظرفیت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش های دولتی و خصوصی برای بررسی نمونه ها و فراوری محصولات دانش بنیان استفاده گردد.

با توجه به اینکه سرانه مصرف غذاهای دریایی در کشور ما بسیار پایین است و با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، اقدامات فناورانه و نو می تواند، بهترین راه چاره برای ترغیب مردم به استفاده از غذاهای دریایی باشد. غذاهایی که در سفره و سبد کالای خانوار ایرانی جای خود را به خوبی باز نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 616

به "راه اندازی یک شتابدهنده در حوزه فرآوریهای زیستی دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی یک شتابدهنده در حوزه فرآوریهای زیستی دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید