روسیه خواهان حضور چین در نشست گروه 7 شد

به گزارش اخبار ورزشی، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن رد اظهارات سفیر واشنگتن در مسکو در مورد مذاکره با آمریکا درباره حضور کشورش در نشست گروه 7، گفت بحث درباره مسائل بین المللی بدون حضور چین میسر نیست.

روسیه خواهان حضور چین در نشست گروه 7 شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه گفت روسیه در حال مذاکره با آمریکا درباره نقش مسکو در نشست گسترده گروه 7 که قرار است اواخر سال میلادی جاری برگزار گردد، نیست و در عین حال اصرار کرد که چین هم در این مذاکرات حضور یابد.

اظهارات او سخنان جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه را تکذیب می کرد که روز آدینه به شبکه آربی سی تی وی گفته بود واشنگتن با وزارت خارجه روسیه و کشورهای عضو گروه 7 درباره این که آیا نقش مناسبی برای مسکو در این نشست وجود دارد، در تماس است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مسئله بازگشت روسیه به این گروه را مطرح نموده است. روسیه در سال 2014 بعد از الحاق کریمه از این گروه که شامل قدرت های عظیم مالی دنیا است، اخراج شد. ترامپ گفته بود که عقل سلیم می گوید باید از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پیوستن دوباره به گروه دعوت کرد. روسیه تا سال 1997 عضو این گروه که در آن موقع گروه 8 نامیده می شد، بود. با اینحال سایر اعضای این گروه از جمله کانادا و فرانسه با بازگشت روسیه مخالفت نموده اند.

ریابکوف گفت غیبت چین در نشست مبسوط گروه 7 آنالیز مسائل بین المللی را غیرممکن می نماید. خبرگزاری رویترز به نقل از وی نوشت: ایده گروه بسط یافته 7 نقص دارد زیرا تعیین نیست که چطور نویسندگان این طرح اولیه قرار است به فاکتور چین بپردازند. بدون چین بحث درباره هر مسئله ای در دنیای مدرن غیرممکن است.

ترامپ در ماه مه خاطرنشان کرد نشست گروه 7 را تا ماه سپتامبر یا حتی بعد از آن به تعویق می اندازد و میخواهد فهرست کشورهایی که به این نشست دعوت می شوند را بسط بدهد تا استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند را هم در این فهرست قرار دهد. استرالیا دعوت آمریکا را برای حضور در این نشست پذیرفته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 980

به "روسیه خواهان حضور چین در نشست گروه 7 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان حضور چین در نشست گروه 7 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید