دو کنسولگری باقی مانده امریکا در روسیه بسته می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، گروه دنیا، همزمان با اتهام زنی مایک پمپئو به روسیه درباره حملات هکری یک هفته گذشته در امریکا، دولت ترامپ خاطرنشان کرد، دو کنسولگری امریکا که در روسیه در حال کار بودند نیز همچون سایر کنسولگری های امریکا در این کشور بسته می شوند.

دو کنسولگری باقی مانده امریکا در روسیه بسته می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سی ان ان، این دو کنسولگری در ولادی وستوک و یکاترینبورگ واقع شده اند، هرچند بیانیه مزبور هیچ تاریخی را برای این اقدام اعلام نکرده است، اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، سفارتخانه امریکا در مسکو تنها نهاد دیپلماتیک این کشور خواهد بود که در روسیه فعالیت خواهد نمود.

بنا بر این گزارش، تاریخ این بیانیه مربوط به 10 دسامبر یعنی 10 روز پیش است، اما تا به امروز رسانه ای نشده بوده است و اکنون بعد از بالا دریافت تنش ها بین واشنگتن و مسکو بر سر حملات سایبری به نهادهای دولتی امریکا رسانه ای شده است. این در حالی است که به گزارش فرانس 24، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا شامگاه آدینه در سخنانی برای اولین بار به طور رسمی روسیه را متهم کرد که در این حملات سایبری دست داشته است. او در این سخنان مدعی شد: یک قطعه نرم افزاری برای جاسازی کد در داخل سیستم های دولتی امریکا وجود داشت که نشان می دهد، روس ها در این کار دست داشتند. این در حالی است که یک مقام سابق اف بی آی گفته است، ترامپ در دوره خود بودجه امنیت سایبری را صرف ساخت دیوار کرد.

به گزارش ایسنا، فرانک فیگلیوزی، معاون سابق اف بی آی در حوزه امنیت سایبری در گفت وگو با ام اس ان بی سی گفت، دلیل اینکه چنین حملاتی رخ می دهد این است که بودجه امنیت سایبری در دولت ترامپ فشرده شد تا موارد دیگری در اولویت قرار بگیرند. وی درباره چرایی کمبود منابع امنیت سایبری گفت: ما رئیس جمهوری داریم که اعتبارات را میلیاردها دلاررا ، تغییر راستا داد تا دیوار دلخواهش را بسازد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1263

به "دو کنسولگری باقی مانده امریکا در روسیه بسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو کنسولگری باقی مانده امریکا در روسیه بسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید