زیباترین مقاصد توریستی جهان (5)

به گزارش اخبار ورزشی، قاره اروپا یکی از زیباترین قاره های دنیا است که هر کشور آن جاذبه های گردشگری منحصر بفردی دارد. انتخاب یکی از این جاذبه های زیبا برای گردشگران کار آسانی نیست،به همین علت در مطالب قبلی زیباترین مقاصد توریستی آسیا و زیباترین مقاصد توریستی دنیا را به شما معرفی کردیم ؛ در این مطلب زیباترین مقاصد توریستی اروپا را به شما معرفی می کنیم.

زیباترین مقاصد توریستی جهان (5)

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

1- ایسلند

کشور ایسلند با 102.819 کیلومتر مربع دومین جزیره بزرگ اروپاست. این کشور شامل یک جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک در اقیانوس اطلس شمالی است که اندکی پایین تر از مدار شمالگان قرار گرفته اند. فاصله ایسلند تا نروژ 970 کیلومتر، تا اسکاتلند 798 کیلومتر و تا گرینلند 287 کیلومتر می باشد. ایسلند منطقه ای آتشفشانی است، که چشمه های آب گرم زیادی داشته و پوششی از یخ و خاکسترهای آتشفشانی، سطح جزیره را در برگرفته است. ایسلند دارای نزدیک به 1800 دریاچه است که دریاچه پینگوالاواتن (Pingvallavaten) با پهنای 84 کیلومتر مربع و عمق114 متر بزرگترین آن هاست. هم چنین بیش از 250 رودخانه در سطح جزیره جریان دارد که طولانی ترین آن ها رودخانه پیورسا (Pjorsa) با 237 کیلومتر طول است. ایسلند دارای آب و هوای سرد و قطبی است، اما تا حدی تحت تأثیر جبهه هایی از هوای معتدل قرار گرفته است. جریان های آب گرم گلف استریم در کرانه های جنوبی ایسلند سبب افزایش نسبی دما و جلوگیری از یخبندان های گسترده در زمستان می گردد.

2- ونیز ، ایتالیا

ونیزشهری است در کشور ایتالیا. ونیز به شهر کانال ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر 271، 663 نفر مرکز ناحیه وِنِتو است. شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است. ونیز بصورت جزیره های کوچکی است و خشکی ها به وسیله کانال ها از هم جدا شده اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می گیرد. شهر ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان است و سالانه میلیون ها توریست به این شهر می فرایند؛ از دیدنی های این شهر می توان به میدان سن مارکو محل دفن مارکوپولو اشاره نمود.

3- رشته کوه های آلپ و سوییس

رشته کوه آلپ ها، یا آلپ ها (The Alps) معروف ترین رشته کوه جهان است و از نزدیکی شهر نیس در سواحل مدیترانه به شکل یک کمان عظیم تا حوالی لوبلیانا در اسلوونی و وین در اتریش امتداد دارد. می توان گفت که کوه های آلپ مرز طبیعی و تا حد زیادی مرز سیاسی ایتالیا را با کشورهای همسایه اش فرانسه، سوییس، اتریش و اسلوونی تشکیل می دهند.

سوییس با نام رسمی کنفدراسیون سوییس، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. این کشور 7.5 میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر 41٬290 کیلومتر مربع دارد. در کوه های آلپ تعداد بی شماری هتل، مهمان پذیر، پناهگاه و جان پناه وجود دارد.

4- سیسیل - ایتالیا

سیسیل نام بزرگترین جزیره ایتالیا در دریای مدیترانه، دارای 25426 کیلومتر مربع و با محاسبه جزایر کوچک و کناری آن، حدود 25708 کیلومتر مربع وسعت و دارای پنج میلیون و هفتاد و هفت هزار نفر جمعیت می باشد. مرکز این منطقه مستقل، شهر پالرمو است. جزیره سیسیل به وسیله آبراه مسینا از خشکی جداشده، قسمت اعظم آن را کوه و نوار باریک ساحلی تشکیل می دهد. بلندترین کوه آن 3350 متر از سطح دریا و آتشفشان فعال اتنا نیز در قله آن قرار گرفته است. محصولات کشاورزی این منطقه عبارت اند از گندم و حبوبات. شهر سیسیل خواهر شهر کرمانشاه در غرب ایران است!

5- جزیره اسکای - اسکاتلند

اسکای یا جزیره اسکای (Isle of Skye) بزرگترین و شمالی ترین جزیره در inner hebrides اسکاتلند است. این جزیره در دوران میان سنگی ساخته شده و دست خوش وقایع زیادی در طول تاریخ بوده است. در قرن نوزدهم وقایع فاجعه آمیزی برای اعالی این جزیره رخ داد و جمعیت جزیره از 20000 نفرکم کم به 9200 نفر در اوایل قرن بیست و یکم کاهش یافت. بیشتر درآمد این جزیره به وسیله گردشگری ، ماهیگیری و کشاورزی به دست می آید.

قسمتهای قبل :

زیباترین مقاصد توریستی جهان(4)

زیباترین مقاصد توریستی جهان(3)

زیباترین مقاصد توریستی جهان(2)

زیباترین مقاصد توریستی جهان(1)

منبع: لست سکند
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 537

به "زیباترین مقاصد توریستی جهان (5)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مقاصد توریستی جهان (5)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید