زیر سویه امیکرون؛ تهدید نو دنیا

به گزارش اخبار ورزشی، براساس اطلاعات منتشر شده، زیرسویه امیکرون که از آن یک و نیم تا دو برابر مسری تر است، به زودی به نوع غالب در اروپا و آسیا تبدیل می گردد.

زیر سویه امیکرون؛ تهدید نو دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، امیکرون که نوع بسیار مسری ویروس کووید-19 به شمار می آید و رایج ترین شکل آن به نام BA.1 شناخته می گردد، اکنون تقریباً همه عفونت های کروناویروس در سطح دنیا را تشکیل می دهد، اگرچه افزایش چشمگیر موارد کووید در حال حاضر به اوج خود رسیده است.

اکنون دانشمندان در حال پیگیری افزایش موارد ناشی از زیرسویه آن به نام BA.2 هستند که آغاز به رقابت با BA.1 در بخش هایی از اروپا و آسیا نموده است. بنا به گفته سازمان دنیای بهداشت، چندین کشور افزایش اخیر در نوع فرعی BA.2 را گزارش نموده اند.

سازمان دنیای بهداشت تاکید می نماید، علاوه بر BA.1 و BA.2، دو زیرمجموعه دیگر در زیر چتر امیکرون قرار می گیرند که به نام های BA.1.1.529 و BA.3 شناخته می شوند؛ همه از نظر ژنتیکی به هم مرتبط هستند، اما هر کدام دارای جهش هایی هستند که می تواند نحوه رفتار آنها را تغییر دهد.

تروور بدفورد، ویروس شناس محاسباتی در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون سیاتل آمریکا که تکامل SARS-CoV-2 را ردیابی نموده است، در توییتر نوشت که BA.2 تقریباً 82 درصد موارد در دانمارک، 9 درصد در انگلیس و 8 درصد در ایالات متحده را شامل می گردد.

بعضی از گزارش های اولیه نشان می دهند که BA.2 ممکن است حتی عفونی تر از BA.1 باشد، اما تا به امروز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه احتمال فرار از محافظت از واکسن وجود دارد، وجود ندارد. بر اساس داده های اولیه، مقامات بهداشت دانمارکی تخمین می زنند که BA.2 ممکن است 1.5 برابر بیشتر از BA.1 قابل انتقال باشد، اگرچه احتمالاً باعث بیماری شدیدتر نمی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1866

به "زیر سویه امیکرون؛ تهدید نو دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر سویه امیکرون؛ تهدید نو دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید