کوشش آمریکا و متحدانش برای بی اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک روسیه

به گزارش اخبار ورزشی، یک مقام کرملین از قصد کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا برای راه اندازی یک جنگ اطلاعاتی گسترده علیه واکسن اسپوتنیک-وی روسیه با هدف بی اعتبار کردن و سلب اعتماد جامعه جهانی به این داروی روسی اطلاع داد.

کوشش آمریکا و متحدانش برای بی اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، یک مقام بلندپایه در کاخ کرملین در گفت وگو با این خبرگزاری گفت که آمریکا و متحدانش با توجه به افزایش درخواست های بین المللی برای استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی، میخواهد که جنگ اطلاعاتی گسترده ای را با هدف بی اعتبار کردن این واکسن روسی علیه ویروس کرونا براه بیاندازد.

به گفته این مقام کرملین که نامش فاش نشده، اقدامات غربی ها در بی اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک-وی، با هدف کاهش سهم علمی روسیه در مبارزه دنیای علیه بیماری کووید-19 صورت می گیرد.

وی گفت: چنین اقداماتی از سوی آمریکا و متحدانش گویای کوشش آنها برای بی اهمیت نشان دادن سهم علمی روسیه در مبارزه دنیای با گسترش عفونت ویروس کرونا و از بین بردن اعتماد دنیای به واکسن اسپوتنیک-وی صورت می گیرد، در شرایطی که علاقه مندی جامعه بین الملل به استفاده از این داروی موثر روسی هر روز در حال افزایش بوده و این واکسن به رتبه دوم دنیای در زمینه تعداد کشورهای تأیید کننده آن دست یافته است.

به گفته این مقام کرملین، برای رسیدن به این هدف جنگ اطلاعاتی گسترده ضدروسی از سوی آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی برای بی اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک در حال شکل گیری است. به گفته وی، غربی ها در این راستا، سناریوی انتشار اطلاعات نادرست درباره مرگ جمعی مردم در نتیجه استفاده از این واکسن روسی را آماده نموده اند.

لازم به یادآوری است، واکسن اسپوتنیک-وی فراوری شده در روسیه که نخستین واکسن به ثبت رسیده در دنیا علیه ویروس کروناست، تا به امروز در بیش از 50 کشور دنیا، از جمله بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا - مجارستان و اسلواکی مجوز استفاده اضطراری بدست آورده است.

پیش از این معین شده بود که واکسن اسپوتنیک-وی روسیه با پیشی دریافت از واکسن آمریکایی فایزر، در رتبه دوم دنیای از لحاظ تعداد کشورهایی که استفاده اضطراری از آن را تأیید نموده اند، قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1402

به "کوشش آمریکا و متحدانش برای بی اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا و متحدانش برای بی اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید