ساخت دستگاه تست دقیق و سریع ویروس کرونا در روسیه

به گزارش اخبار ورزشی، گروه دانشمندان روسی و ژاپنی دستگاه آزمایش جدیدی برای تشخیص عفونت ویروس کرونا ساخته اند که نتیجه آن بسیار دقیق است و سرمایه گذاری برای تولید آن از هم اکنون تصویب شده و آزمایش عملی آن بزودی آغاز خواهد شد.

ساخت دستگاه تست دقیق و سریع ویروس کرونا در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: گروه دانشمندان روسی و ژاپنی دستگاه آزمایش منحصر به فردی را برای تشخیص عفونت ویروس کرونا ( COVID-19 ) تولید نموده اند که نتیجه بسیار دقیق آن تنها حدود نیم ساعت طول می کشد.

کریل دمیترییف مدیر کل بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه با اعلام این مطلب، به این روزنامه توضیح داد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، این موسسه به همراه شرکای بین المللی خود تلاش های فعالی را برای یافتن مؤثرترین فناوری ها و روش های مبارزه با ویروس کرونا انجام دادند. شبکه همکاری های بین المللی با سرمایه گذاران پیشرو در جهان ، تخصص بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه در زمینه بهترین شیوه های جهان در عرصه های مختلف از جمله در مبارزه با ویروس کرونا را تقویت نموده و این امکان را فراهم نموده تا فناوری های پیروز روسی در بازارهای بین المللی بکار گرفته شوند.

به گفته وی، سیستم تولید شده، نه تنها در یک ایستگاه ثابت بلکه در آزمایشگاه های سیار هم قابل استفاده است. این سیستم بر اساس روش تشخیص مولکولی ایزوترمال SmartAmp توسعه یافته و کارآیی آن از فناوری واکنش زنجیره پلیمری ( PCR ) که در حال حاضر استفاده می شود، کمتر نیست.

با این ویژگی خاص که این فناوری برای آزمایشگاه های سیار نیز قابل استفاده است و می تواند در همه جا - هم در بیمارستانها و هم در هر مکان های پر جمعیتی مانند (مدارس ، ادارات ، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار) مورد استفاده قرار بگیرد. معرفی فناوری جدید تشخیص به موقع افراد آلوده را تسهیل نموده و از شیوع بیشتر عفونت در شهرها جلوگیری می کند.

هیئت نظارت بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه از قبل سرمایه گذاری هایی لازم برای تولید یک سیستم تشخیصی را تصویب نموده است.

فناوری تشخیص سریع ویروس کرونا نتیجه همکاری بین شرکت ها و دانشمندان روسی و ژاپنی است. آزمایش عملی این سیستم در مقیاس بزرگ قرار است از ماه آوریل (اواسط فروردین ماه) آغاز شود.

برنامه های کاربردی مقدماتی برای خرید بیش از 500 هزار دستگاه تست جدید از هم اکنون توسط کلینیک ها و آزمایشگاه های پیشرو در کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتریش اجرا شده است که دقت بالای این تست و سرعت تشخیص را تأیید می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 762

به "ساخت دستگاه تست دقیق و سریع ویروس کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه تست دقیق و سریع ویروس کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید