ساخت کریستال های قمر زحل در آزمایشگاه

به گزارش اخبار ورزشی، محققان ناسا با شبیه سازی اقیانوس های قمر زحل، کریستال هایی را ساختند که احتمالا پوسته این قمر را تشکیل می دهد.

ساخت کریستال های قمر زحل در آزمایشگاه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، تیتان قمر سیاره زحل با داشتن دره های عمیق و اقیانوس هایی شبیه به زمین یکی از شگفت انگیزترین مکان ها در منظومه شمسی است.

براساس گزارش نیواطلس، دانشمندان برای درک بهتر این دنیای عجیب و غریب، اقیانوس های این قمر را در آزمایشگاه بازسازی کردند و انواع جدیدی از کریستال هایی را که هیچ گاه به طور طبیعی بر روی زمین فراوری نمی شوند را ساختند، به نظر می رسد پوسته تیتان از این کریستال ها تشکیل شده است.

تاکنون تیتان تنها مکانی در منظومه شمسی است که همانند زمین دریاچه و اقیانوس دارد اما با این تفاوت که دریاچه های این قمر به جای آب از هیدروکربن، متان و اتان مایع تشکیل شده اند، شاید تصورش سخت باشد اما تیمی از محققان ناسا با ترکیبی از شرایط مختلف، جو تیتان را شبیه سازی کردند.

محققان برای شبیه سازی این اقیانوس های بیگانه، در ابتدا یک محفظه تثبیت سرما را با نیتروژن مایع پر کردند تا فضای آن را سرد نمایند و سپس کمی گرما به آن اضافه کردند تا نیتروژن به گاز تبدیل گردد؛ همانند آنچه که جو تیتان را تشکیل می دهد.

طبق این گزارش، دانشمندان در مرحله بعد مولکول هایی مانند متان و اتان را اضافه کردند تا همانند حوضچه های این قمر، هیدروکربن مایع فراوری گردد و پس از آن نخستین چیزی که مشاهده کردند ظهور کریستال های بنزن بود.

لازم به ذکر است؛ دانشمندان ناسا قصد داشتند تا اقیانوس های تیتان را با ارسال زیردریایی به این قمر آنالیز نمایند اما اکنون این تیم، به نوع دیگری پیروز به کشف آنچه که در تیتان اتفاق افتاده است، شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 151

به "ساخت کریستال های قمر زحل در آزمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کریستال های قمر زحل در آزمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید