سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی راه اندازی می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان راه اندازی می گردد.

سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، احمد دیناری در نشست تعاملی با نمایندگان سازمان های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی و مدیرعامل خانه تشکل های استان برگزارشد، با اعلام این خبراضافه نمود: با توجه به اهمیت و جایگاهی که سازمان های مردم نهاد دارند دفترویژه آن ها در معاونت سرمایه گذاری وجود دارد و خواسته ما ارتباط مستمر و مؤثر با این دفتر است.

او از فعالیت 18 تشکل در حوزه های این اداره کل خبرداد و گفت: راه اندازی سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از تکالیفی است که به دنبال اجرای آن هستیم.

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اضافه نمود: با راه اندازی سمن سرا، برگزاری هر برنامه ای در حوزه سرمایه گذاری و تأمین منابع با مشارکت و همفکری سمن ها انجام می گردد.

او با اعلام این که انجمن خیران میراث فرهنگی خراسان رضوی در حال تأسیس است، گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات میراث فرهنگی، برای حفظ و احیای میراث فرهنگی از ظرفیت های خیران استفاده خواهیم کرد.

دیناری سپس پیشنهاد برگزاری نشست های تعاملی با سازمان های مردم نهاد را به صورت فصلی داد.

محمد رکنی مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران نیز در این نشست با اشاره به اقدامات اجرا شده در آسبادهای خواف و نشتیفان، گفت: در کنار مرمت و احیای آسبادها، رفاه و آسایش ساکنان مدنظر قرارگرفته است، با همراهی هایی که مردم دارند نه تنها آثار تاریخی تخریب نمی گردد بلکه به حفظ و مراقبت از آن ها یاری می گردد.

رئیس موزه بزرگ خراسان بزرگ ادامه داد: بخش زیادی از پیشرفت های حاصل شده در موزه بزرگ خراسان و آسبادهای نشتی تان به دلیل حمایت و همراهی سمن ها و تشکل های مردم نهاد بوده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 227

به "سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمن سرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید