سیزدهمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: سیزدهمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان از تاریخ 21 مرداد لغایت 1 شهریور 1398 برگزار خواهد شد.

سیزدهمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی استان اضافه کرد: موزه میراث روستایی گیلان تنها تجربه ملی در زمینه صیانت از فرهنگ و معماری روستایی با مفهوم موزه فضای باز در ایران است.

امیر انتخابی اضافه کرد: این موزه که در نوع خود در خاورمیانه و آسیای مرکزی منحصر بفرد است، با هدف پاسداشت و حفظ میراث مادی و معنوی مردم سرزمین گیلان ایجاد شده است که الگوی کاملی از معماری بومی و شیوه زندگی مردمان گیلان در گذشته ای نه چندان دور است.

او ادامه داد: هر سال در نوروز و تابستان و به مناسبت های مختلف جشنواره های متنوعی با هدف حفظ و احیای میراث معنوی این منطقه از کشور و آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ ساکنان گیلان در این موزه برگزار می گردد.

امیرانتخابی ادامه داد: در امسال نیز با توجه به حضور گسترده گردشگران در فصل تابستان، سیزدهمین جشنواره تابستانی موزه میراث روستایی گیلان از تاریخ 21 مرداد لغایت 1 شهریور 1398 برگزار خواهد شد و علاوه بر فعالیت های معمول در موزه، مطابق برنامه ریزی های اجرا شده در این جشنواره مراسم، بازی ها و آیین های بومی و نیز اجرای موسیقی سنتی برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 211

به "سیزدهمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزدهمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید