راه اندازی موزه باستان شناسی بجنورد به صورت جدی دنبال می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت و احتیاج بجنورد به عنوان مرکز استان به فضاهای فرهنگی و موزه های متنوع، گفت: تمام اقدامات برای راه اندازی مجدد موزه مفخم بجنورد به صورت جدی در حال اجرا است.

راه اندازی موزه باستان شناسی بجنورد به صورت جدی دنبال می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان با اشاره به آسیب عمارت مفخم بر اثر زلزله اردیبهشت ماه سال 96 گفت: موزه مردم شناسی و باستان شناسی واقع در این عمارت نیز به همین سبب تعطیل شدند.

مستوفیان با بیان اینکه موزه مردم شناسی بجنورد در سال گذشته پس از مرمت و تجهیز، همزمان با روز جهانی جهانگردی برای بازدید علاقه مندان باز شد، توضیح داد: راه اندازی مجدد موزه باستان شناسی نیز به صورت جدی دنبال می گردد.

وی اضافه نمود: بر همین اساس برنامه ریزی لازم از اواسط سال گذشته به منظور جذب اعتبار به منظور تهیه طرح مقاوم سازی و مرمت بنا، استحکام بخشی، تهیه طرح محتوایی، حفاظت الکترونیک و زیرساخت موزه مورد پیگیری نهاده شد و 6 میلیارد ریال اعتبار مورد احتیاج جذب شد.

وی عنوان نمود: همزمان با این اقدامات، ساماندهی و تجهیز موزه با محتوای جدید و همراه با خلاقیت و نوع آوری و همچنین توجه ویژه به موضوع بچه ها در فضای موزه در دستور کار نهاده شده است و در این راستا جلسه ای با حضور کارشناسان مربوطه در محل مجموعه مفخم جهت دریافت نظرات و عملیاتی شدن پروژه برگزار گردید.

مستوفیان گفت: با توجه به تعدد آثار، تپه ها، محوطه های تاریخی و آثار و داده های فرهنگی حاصل از کاوش های باستان شناسی، استان از ظرفیت های بسیار مناسبی جهت ایجاد و راه اندازی موزه های باستان شناسی و سایت موزه های فضای باز برخوردار است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تحقق این مهم، نقش بسیار تأثیرگذاری در توسعه گردشگری و ماندگاری مسافر در استان دارد و ما به دنبال عملیاتی شدن آن هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 261

به "راه اندازی موزه باستان شناسی بجنورد به صورت جدی دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی موزه باستان شناسی بجنورد به صورت جدی دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید