سهامداران سهام عدالت به کدام بانک ها اعتراض بیشتری دارند؟

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران، هشت هفته از شروع فروش سهام عدالت به وسیله بانک ها می گذرد و به گفته فهیمی، سخنگوی سهام عدالت حدود 500 هزار سهام دار سفارش فروش سهام خود را در بانک ها به ثبت رسانده اند.

سهامداران سهام عدالت به کدام بانک ها اعتراض بیشتری دارند؟

این سفارشات فروش در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه به ثبت رسید و سهامداران پس از آن نیز می توانستند به وسیله کارگزاری بانکی که شماره شبا حساب خود آن بانک را در اطلاعات سهامداری خود ثبت نموده اند، نسبت به همه یا بخشی از 30 درصد سهام اقدام نمایند.

بعضی از بانک ها مدعی هستند که پول مشتریان خود را که در خرداد ماه درخواست فروش داده اند را پرداخت نموده اند و در حال فروش و واریز سفارشات جاری خود هستند؛ اما در این بین اعتراض ها به عملکرد چند بانک نسبت به دیگر بانک ها بیشتر است.

بانک ملت

یکی از این بانک ها بانک ملت است که سهامداری در این خصوص نوشته است: ازشانزده خرداد توسایت بانک ملت اقدام بفروش کردم. واسم پیغام اومده به خطم .همه چیز هم درسته. خط تلفن بنام خودمه شبا درسته. ولی مسئول محترم الان بعداز 44روز واسه سهام بنده بانک ملت کارگزار تعین ننموده.

بانک ملت 21خرداد درخواست دادم اطلاعات هم درسته چرا خبری ازت نیست

من از 15 خرداد به ملت درخواست دادم هییییچ مسئله ای هم نداشتم سجام هم احراز هویت شدم اطلاعاتمم دزست بود تو سامانه هم بدون مشکل میرفتم تا چهل روز ریالی ندادن

من 12 خرداد درخواست فروش سهام عدالت به وسیله سایت بانک ملت دادم، موبایل به نام خودمه، شماره شبا درسته، حسابم کارکرد داره، ولی هیچ واریز انجام نشده

در این خصوص مهدی پورستار، مدیر عامل کارگزاری بانک ملت در هفته به خبرنگاران گفت: تمام درخواست های فروشی که تا روز 18 تیر ماه از سوی شرکت سپرده گذاری تایید شده و لیست فروش و واریز آن برای ما ارسال شده است، فروخته شده و وجوه آن پرداخت شده است.

به گفته وی تا روز 23 تیر ماه، طی هشت مرحله وجوه حاصل از فروش سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده، پول فروش سهامی که مربوط به روز 18 تیر ماه نیز آماده واریز شدن است.

بانک تجارت

دیگر بانکی که سهامداران از آن گله مند هستند، بانک تجارت است؛ اظهارات بعضی از مشتریان این بانک را در ادامه می خوانید.

در بانک تجارت سهام عدالتم درتاریخ یازدهم خردادماه فروختم که در چهارم تیرماه نصف پول برام واریز کردند الان بیست وهشتم تیر اهسش که به جامانده پولو برام واریز نشده

آقا من چه کارکنان درست 55روزاست سهام به بانک تجارت فروختم هنوز خبری نیست به کی بگیم

من 30درصدرافروختم هنوزهیچ خبری ازواریزی خبری نیست شماره شبا درست.کدملی درست..موبایل درست بانک تجارت هیچی اقدام ننموده

واسه من الان 50 روزه که هیچ چیزی واریز نکردن از طرف بانک تجارت به خدا احتیاج داریم 8 خرداد فروختم به وسیله کافی نت

شرح مدیران کارگزاری بانک تجارت نیز به ابتدای تیر ماه برمی شود که علیرضا ناصری، قائم مقام این کارگزاری به خبرنگاران گفت: کارگزاری بانک تجارت وظیفه خود را انجام داده و سهام را در بالاترین قیمت فروخته است و واریز پول سهام عدالت مشتریان بانک در انتظار دریافت لیست از سوی صندوق سپرده گذاری مرکزی است.

بانک ملی

اعتراض در بین مشتریان بانک ملی نیز بالاست که تعدادی از آنها را در ادامه آمده است.

بانک ملی شد42 روز….خب اگه مشکل اطلاعات حساب داریم خبری پیغامکی چیزی بدین بدونیم اصلاح کنیم

من کارگزارناظرم بانک ملی هست.هنوز واریزی نداشتم.یازده خرداد ثبت فروش زدم.

منم بانک ملی ازطریق برنامه ای ایوا درخواست فروش سهام خودم ومادر وپدرم رو دادم ولی خدایی دریغ از یه هزاری اگه فروختین پ پولش کجاست.

من دهم خرداد به وسیله ایوا در خواست 30درصد فروش را دادم هنوز بانک ملی یک ریال هم واریز ننموده

چرا اعتراض نسبت به بعضی از کارگزاری ها بیشتر است؟

در بین کارگزاری های غیربانکی نیز نسبت به دو کارگزاری فارابی و مفید اعتراض بیشتری وجود دارد، اما در مورد هر دو نوع کارگزاری ذکر این نکته لازم است که احتمالا علت زیاد بودن اعتراض به بعضی از بانک ها و کارگزاری ها این است که تعداد سهامداری که به آنها مراجعه می نمایند نسبت به دیگر کارگزاری ها بیشتر است.

به طور مثال از آنجایی که سامانه سعدی در ابتدای شروع فروش سهام عدالت با استقبال زیاد سهامداران روبرو شد، طبیعتا تعداد معترض بیشتری نسبت به دیگر سامانه های معاملاتی سهام عدالت را داراست، این سامانه متعلق به کارگزاری فارابی است.

کارگزاری مفید نیز از نظر رتبه بندی سازمان بورس و اوراق بهادار در رتبه نخست واقع شده است و احتمالا تعداد زیادی از سهامداران برای فروش سهام خود به آن مراجعه نموده اند.

در مورد بانک ها نیز احتمالا این موضوع صدق می نماید؛ بانک ملی که معترضان زیادی دارد به گفته مدیر معاملات کارگزاری 40 درصد از سهامداران سهام عدالت در این بانک حساب دارند و شماره شبا حساب خود در بانک ملی را در اطلاعات سهام عدالت خود ثبت نموده اند.

مژگان ارجمند، مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی در این خصوص به خبرنگاران گفت: از آنجایی که حدود 40 درصد از کل سهامداران سهام عدالت از مشتریان بانک ملی هستند، طبیعتا به علت رویه ای که درنظر گرفته شده باید به بانک ملی مراجعه می کردند؛ با توجه به فرایند فروش سهام عدالت و تاخیری که در واریز وجوه رخ داد است تعداد سهامداران شاکی از این بانک نسبت به بانک های دیگر بیشتر است.

برای اطلاع از اخبار بیشتر در این خصوص به صفحه اختصاصی سهام عدالت مراجعه کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 996

به "سهامداران سهام عدالت به کدام بانک ها اعتراض بیشتری دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهامداران سهام عدالت به کدام بانک ها اعتراض بیشتری دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید