سونی ZV، E10 رونمایی شد؛ دوربین 4K مخصوص ولاگرها

به گزارش اخبار ورزشی، شرکت ژاپنی سونی از دوربین ZV-E10 رونمایی کرد که یک دوربین با مقدار سنسور APS-C و قابلیت تعویض لنز برای ولاگرهاست. با توجه به رونمایی سونی از دوربین ZV-E10 با سنسور عظیم تر و قابلیت تعویض لنز، به نظر می رسد که این شرکت در حال گام برداشتن در مسیری است که با دوربین ZV-1 شروع نموده است.

سونی ZV، E10 رونمایی شد؛ دوربین 4K مخصوص ولاگرها

همان گونه که می دانید سونی دوربین ZV-1 را برپایه دوربین کامپکت RX100 توسعه داده است. با این وجود سونی در زمان توسعه دوربین ZV-E10 از بسیاری از ویژگی های دوربین سونی آلفا 6100 استفاده نموده و این ویژگی ها را به گونه ای تغییر داده است که این دوربین تازه به دوربینی مناسبی برای فیلم برداری تبدیل گردد.

از جمله ویژگی های تازه دوربین سونی ZV-E10 می توان به استفاده از نمایشگر چرخان، حذف چشم انداز یاب الکترونیکی برای کاهش وزن دستگاه، استفاده از میکروفون جهت دار دارای سه کپسول برای ضبط صدا به برترین شکل ممکن در زمان فیلم برداری و اضافه شدن دکمه تازهی و جایگزین کردن دکمه چرخان با آن برای تغییر حالت دوربین از عکاسی به فیلم برداری اشاره نمود.

نگاهی به مشخصات سخت افزاری این دوربین نشان می دهد که این دستگاه همچون دوربین سونی آلفا 6100 دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی است. بعلاوه این دوربین با وجود اینکه دارای لرزشگیر تصویر با استفاده از حرکت سنسور نیست، اما سونی در این دوربین از لرزشگیر تصویر دیجیتال استفاده نموده است که با کراپ کردن ویدیو لرزش های تصویر را حذف می نماید.

کاربران می تواند در این دوربین از تمامی لنز های سونی با مانت E استفاده نمایند و لازم به گفتن نیست که این دوربین از لنز های ساخته شده به وسیله شرکت های دیگر با مانت E هم پشتیبانی می نماید. دوربین سونی ZV-E10 در زمان فیلم برداری می تواند این کار با رزولوشن 4K و به صورت 30 فریم در ثانیه انجام دهد. این دوربین بعلاوه توانایی ضبط فیلم های اسلوموشن با رزولوشن 1080p و به صورت 120 فریم در ثانیه را هم دارد.

ضمناً این دوربین چه در زمان فیلم برداری با رزولوشن 4K و چه به صورت اسلوموشن می تواند که این کار را با حداکثر اندازه بیت ریت 100 مگابیت بر ثانیه انجام دهد. این دوربین بعلاوه در زمان فیلم برداری می تواند چشم را تشخیص دهد و بر روی فوکوس کند و توانایی تشخیص سوژه های انسانی و حیوان ها را هم دارد.

از جمله قابلیت های مخصوص این دوربین برای ولاگر ها می توان به افکت هایی برای نرم کردن پوست، محو کردن پس زمینه قرار گرفته در پشت سر سوژه با زدن یک دکمه و با تغییر گگرددگی دیافراگم و وجود تنظیماتی که در زمان قرارگیری یک شی در نزدیکی دوربین، دوربین بر روی آن فوکوس کند، اشاره نمود.

کاربران بعلاوه می توانند که دوربین ZV-E10 را به راحتی با متصل کردن آن به کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند به وب کم تبدیل نمایند و با این کار به استریم کردن فیلم بپردازند. این دوربین دارای USB Video Class و USB Audio Class برای متصل کردن کردن لوازم جانبی مختلف است.

سونی در این دوربین از باتری تازه NP-FW50 استفاده نموده است و این دوربین دارای یک جای مموری کارت UHS-I SD است که در کنار محل قرارگیری باتری واقع شده است. از جمله قابلیت های مربوط به اتصال این دوربین می توان به پشتیبانی آن از جک هدفون، جک میکروفون، پورت USB برای انتقال فایل ها و شارژ کردن دوربین و پورت میکرو HDMI اشاره نمود.

سونی دوربین ZV-E10 را در دو رنگ مشکی و سفید و با قیمت 700 دلار برای بدنه تنها عرضه می نماید. بعلاوه کاربران می توانند این دوربین را با لنز کیت 16-50mm f/3.5-5.6 OSS و با قیمت 800 دلار تهیه نمایند.

منبع: Peta Pixel

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1615

به "سونی ZV، E10 رونمایی شد؛ دوربین 4K مخصوص ولاگرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی ZV، E10 رونمایی شد؛ دوربین 4K مخصوص ولاگرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید