معرفی دوتا از بهترین بناهای تاریخی ترکیه به عاشقان ماجراجویی

به گزارش اخبار ورزشی، اگر به تاریخ و بناهای تاریخی علاقه مند هستید یا می خواهید ساعاتی را با آرامش در میان بناهای تاریخی قدم بزنید و زمانی را در عمق تاریخ سپری کنید، ترکیه این امکان را برای شما فراهم کرده است. زیباترین و شگفت انگیزترین بناهای تاریخی ترکیه در جای جای این کشور پراکنده شده اند. الفبای سفر بهترین بناهای ترکیه را به شما معرفی می کند تا در سفر به این کشور، بازدید از این مکان های زیبا را از دست ندهید.

معرفی دوتا از بهترین بناهای تاریخی ترکیه به عاشقان ماجراجویی

استانبول، نگین اوراسیایی

استانبول، شهری شگفت انگیز در شمال غرب ترکیه که به تنهایی دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر پیوند داده است. این شهر که در تاریخ خود روزهای پر فراز و نشیبی را گذرانده و همین امر موجب شده است که به قدمت و تمدن خود افتخار کند و شاید جالب باشد که بدانید استانبول زمانی هم زیر سلطه حکومت هخامنشیان بوده است. استانبول در سال 2010 لقب پایتخت فرهنگ اروپا را نصیب خود کرد و در سال 2019 بر اساس اعلام موسسه یورومانیتور این شهر توانست بعد از پاریس و نیویورک رتبه سوم پربازدید ترین شهر های جهان کسب کند. با این حال می توان به این نتیجه رسید که استانبول به واسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر خودش و همینطور تفریحات مدرنی که در آن جا انجام می گیرد توانسته است هرساله طرفداران پرشماری پیدا کند.

برج گالاتا استانبول

در بخش اروپایی استانبول یعنی درست در قسمت شاخ طلائی شهر برجی فوق العاده زیبا و قدیمی وجود دارد؛ این برج در قرن 14 میلادی عنوان مرتفع ترین بنا در استانبول را نصیب خود کرد و امروزه به یکی از دیدنی های استانبول تبدیل شده است و سالانه گردشگران زیادی که تور استانبول را خریداری می کنند، تماشای این برج را در برنامه سفر خود قرار می دهند. در این بخش می خواهیم به معرفی این برج زیبا بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

تاریخچه ای از برج گالاتا

برج گالاتا در قرن 14 میلادی توسط رومی ها که در آن زمان بلندترین بنا در قسطنطنیه یا استانبول محسوب می شد ساخته شد. اما در طول تاریخ از برج گالاتا استفاده های گوناگونی شد به عنوان مثال در برهه ای رصدخانه منجمی مشهور بانام تقی الدین بود و سپس بعد از بسته شدن آن از این برج جهت نگهبانی برای کنترل کشتی ها و همینطور تسلط بر دیگر مناطق شهر استفاده شد و سپس چندین سال بعد به زندان تبدیل شد. اما در این فاصله زمانی برج گالاتا چندین مرتبه در اثر آتش سوزی و دیگر خسارات مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

نحوه دسترسی به برج گالاتا

با توجه به اینکه برج گالاتا در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال واقع شده است پس دسترسی به آن با حمل ونقل عمومی بسیار راحت می باشد همچنین علاقه مندان می توانند با پیاده شدن در ایستگاه مترو شیشانه به سریع ترین حالت ممکن به این برج فوق العاده دسترسی پیدا کنند

هتل های استانبول نزدیک به برج گالاتا

(112متر) دو گالاتا هتل

(112متر) مرودی پرا هتل

(96متر) گالاتا اسپورت هتل

رستوران های نزدیک به برج گالاتا استانبول

(48متر) کافه ولوت

(64متر) رستوران گونیی

(32متر) اف اند بی کالچر

آنتالیا، بهترین تفریحگاه مدیترانه ای

آنتالیا فعالیت های تفریحی زیادی را به گردشگران تور آنتالیا ارائه می دهد. اگر می خواهید به گشت و گذار در آنتالیا بپردازید، باید یک سری از جاذبه های گردشگری برای بهترین تجربه سفر به آنتالیا را بشناسید. این شهر یک مکان عالی برای آرامش شما در سواحل ماسه ای سفید و آب های فیروزه ای است. دوستداران سواحل زیبا و مکان های تاریخی، هردو می توانند در آنتالیا به دنبال سلایق خود باشند. در این مطلب برخی از بهترین جاذبه های تاریخی و طبیعی آنتالیا را به شما عزیزان معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیاANTALYA CLOCK TOWER)) آخرین بازمانده از 80 برج ساخته شده از سازه های باستانی شهر قدیمی آنتالیا است. برج ساعت نماد ایستادگی شهر قدیمی و چهره نمادین آنتالیا است. این آخرین بازمانده از 80 برجی است که زمانی شهر باستانی را محاصره کرده بودند. ساختار سنگی برج ساعت آنتالیا به عنوان یادآور تاریخ غنی این شهر می باشد. ویژگی های جذاب برج ساعت یک پرچم، ساعت و چندین کتیبه باستانی در برج می باشد.

ورود به برج ساعت آنتالیا

هنگام ورود به برج ساعت، تضاد چشمگیر بین ساختمان تاریخی و هتل و رستوران های مدرن توجه گردشگران تور آنتالیا را به خود جلب می کند. این برج بخشی از ورودی شهر قدیمی و دیواری که از آن محافظت می کرد را نشان می دهد. درختان و بوته هایی برج را محصور کرده اند که خلق و خوی آرامی به گردشگران می بخشد. برای دیدن ساعت و پرچم برج ساعت آنتالیا در هنگام عصر که چراغهای برج بر زیبایی آن می افزایند، به ساختار بزرگ برج نگاه کنید. محبوب ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا که نزدیک به برج ساعت می باشند، میدان جمهوری، دروازه هادریان، ییولی منار و موزه آنتالیا می باشند.برج ساعت در ورودی منطقه Old Town یا شهر قدیم و در میدان کاله کاپیسی در مرکز آنتالیا واقع شده است. چند دقیقه پیاده روی در شمال شرقی برج ساعت شما را به ساحل، پارک ها، رستوران ها و کافه هایی می رساند که در نزدیکی برج ساعت آنتالیا قرار دارند. از هر نقطه از آنتالیا با اتوبوس یا تاکسی می توانید به برج ساعت بروید.

هتل های آنتالیا که نزدیک به برج ساعت می باشند

(225 متر) هتل سلطان پنشن آنتالیا

(193 متر) هتل کاوکوک آنتالیا

(225 متر) هتل اسکی ماسال آنتالیا

(128 متر) هتل هادریانوس بوتیک آنتالیا

(128 متر) هتل بیست آنتالیا

رستوران هایی که در نزدیکی برج ساعت آنتالیا واقع شده اند

(160 متر) رستوران سراسر فاین داینینگ آنتالیا

(96 متر) توپجو کباب آنتالیا

(145 متر) رستوران ایل ویچینو پیزریا

(50 متر) رستوران Yemen Kahvesi آنتالیا

(96 متر) کافه رستوران کافه لل آنتالیا

در نزدیکی برج ساعت آنتالیا کدام جاذبه های گردشگری قرار دارند

بنای یادبود آتاتورک

Donerciler Carsisi آنتالیا

میدان جمهوری

دروازه هادریان

ییولی منار

موزه آنتالیا

برای بازدید از بهترین مکان های گردشگری ترکیه و همچنین گشت و گذار در زیباترین شهرهای آن به https://www.alefbatour.com رفته و ارزان ترین تور ترکیه خود را خرید و رزرو کنید و بهترین خاطرات را در سفر به این کشور تجربه نمائید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 668

به "معرفی دوتا از بهترین بناهای تاریخی ترکیه به عاشقان ماجراجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دوتا از بهترین بناهای تاریخی ترکیه به عاشقان ماجراجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید