صنایع لبنی معتبر مشکل آفلاتوکسین ندارند

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه گفت: به مردم اطمینان می دهیم صنایع لبنی هیچ مسئله ای از نظر وجودآفلاتوکسین ندارند.

صنایع لبنی معتبر مشکل آفلاتوکسین ندارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سیدمهدی افخمی، رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه به مباحثی که اخیرا از سوی یک کارشناس در برنامه صدا و سیما درباره وجود سم آفلاتوکسین در شیر مطرح شده، اظهار کرد: معتقدم این کارشناس سررشته ای از فعالیت در گاوداری های صنعتی و واحدهای تولیدی لبنیات برند کشور ندارد.

وی ادامه داد: از صدا و سیما متعجبم که چطور چنین مسأله مهمی به صورت یکجانبه مطرح شد. باید مناظره ای با حضور کنندگانی از صنایع لبنی و همچنین کارشناسان صنایع غذایی برگزار می شد تا در اذهان عمومی ابهام ایجاد نشود.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه به مردم اطمینان داد، محصولات لبنی کارخانجات مطرح و معتبر هیچ مسئله ای از نظر وجود آفلاتوکسین ندارد و افزود : به نظر می رسد سوءنیتی پشت این ماجرا وجود دارد که هر بار یک مساله درباره صنایع لبنی مطرح می شود.

افخمی اظهار کرد: این واحدها شیر خود را از گاوداری های صنعتی تامین می کنند که در این گاوداری ها غذایی که در اختیار دام قرار می گیرد با حضور یک مسئول فنی که در واحد گاوداری مستقر است به صورت مداوم کنترل می شود.

وی افزود: در گاوداری های صنعتی خوراک دام شامل ذرت، سویا، جو، سبوس، یونجه، کاه و... به صورت مستمر بررسی می شود و خبری از مصرف نان خشک نیست.

به گفته رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه، اگر مواردی از مصرف نان خشک برای تغذیه دام باشد، ممکن است در دامداری های کوچک روستایی و سنتی که نظارت چندانی بر آنها صورت نمی گیرد، رخ دهد.

افخمی افزود: از سوی دیگر کارخانجات شیری را که از گاوداری دریافت می کنند از نظر وجود آفلاتوکسین بررسی می کنند و دارای مجهزترین آزمایشگاه ها هستند، بگونه ای که برخی از آزمایشگاه های صنایع لبنی، آزمایشگاه همکار غذا و دارو و استاندارد هست.

وی گفت: برخی از صنایع لبنی برند گاهی روزانه تا 3 هزار تن دریافت شیر دارند که کاملا کنترل می شود، تولیدات برخی از صنایع لبنی به کشورهای اروپایی، کانادا، عراق و... صادر می شود و چطور ممکن است این کشورها با اهمیتی که به مقوله سلامت می دهند، بررسی از شرایط آفلاتوکسین در این محصولات نداشته باشند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه اظهار کرد: اگرمسئله ای هم وجود داشته باشد مربوط به واحدهای عرضه لبنیات سنتی است که شیر را گاهی از چندین واحد روستایی جمع آوری می کنند و هیچ آزمایش و فرآوری بجز جوشاندن بر روی شیر انجام نمی دهند.

افخمی گفت: وقتی مسائل این چنینی مطرح می شود و مردم نسبت به خوردن شیر بی رغبت می شوند، باید به این مسائل توجه کنیم که واقعا چه چیزی را می توان جایگزین شیر کرد که بتواند مواد مورد نیاز بدن برای رشد و تامین کلسیم را تامین کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 649

به "صنایع لبنی معتبر مشکل آفلاتوکسین ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع لبنی معتبر مشکل آفلاتوکسین ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید