طراحی و ساخت کابینت انزو و تفاوت آن با کابینت ممبران

به گزارش اخبار ورزشی، کابینت انزو چیست؟

کابینت انزو یا همان کابینت پولیشی را می توان زیر دسته ای از کابینت های ممبران دانست . جنس کابینت انزو همچون کابینت ممبران از ورق mdf بوده اما دارای تفاوت هایی باهم می باشند. در تعریفی کوتاه می توانیم بگوییم انزو کابینتی با رنگ سفید براق و با طرح کلاسیک و دارای ضخامتی بیشتر نسبت به سایر کابینت ها می باشد. در ادامه به ارائه جزئیات بیشتر و تفاوت های مابین کابینت انزو با کابینت ممبران می پردازیم.

طراحی و ساخت کابینت انزو و تفاوت آن با کابینت ممبران

کابینت آشپزخانه انزو نام برندی است که برای اولین بار به وسیله یکی از شرکت های ایتالیایی فعال در زمینه طراحی و ساخت کابینت با نام zentique ساخته شد. کابینت هایی با طرح و مدل خاص خود که طبیعتا فقط به وسیله همین شرکت طراحی و ساخته می شوند. حال در ایران هم کابینت هایی با همان مدل کابینت انزو طراحی و ساخته می شوند که به آنها هم کابینت انزو گفته می گردد، اما در اصل کابینت های ساخت داخل مربوط به برند اصلی انزو نبوده و فقط نام آن را یدک می کشند.

تفاوت های کابینت انزو و کابینت ممبران

تفاوت در ضخامت: مهم ترین تفاوتی که می توان برای کابینت انزو و کابینت ممبران (وکیوم) بیان نمود، تفاوت در ضخامت آنها می باشد. کابینت های ممبران و هایگلاس و ام دی اف را معمولا با ضخامت 16 یا 18 میلیمتر می سازند در حالی که ضخامت کابینت های انزو در بیشتر مواقع 25 میلیمتر در نظر گرفته می گردد.

تفاوت در لبه ها: دیگر تفاوتی که برای کابینت انزو و دیگر کابینت ها می توان بیان نمود، تفاوت در لبه درب ها آنها می باشد. به این صورت که لبه درب ها در کابینت انزو به وسیله دستگاه های CNC تراش می خورند و دارای ضخامت کمتری نسبت به وسط درب می باشند.

تفاوت در رنگ: مورد دیگری که در تشخیص کابینت انزو از کابینت ممبران می توان از آن بهره برد، تفاوت در رنگ کابینت می باشد. کابینت انزو معمولا در رنگ های روشن و در بیشتر مواقع با رنگ سفید براق طراحی و ساخته می گردد، اما کابینت ممبران دارای تنوع رنگ بالایی بوده و با هر رنگی ساخته می گردد.

تفاوت در قیمت: با خصوصیاتی که در خصوص کابینت انزو بیان شد، مسلم است که قیمت تمام شده برای طراحی و ساخت این مدل از کابینت ها بالاتر از کابینت های وکیوم یا ممبران می باشد.

سبک کابینت انزو

به صورت کلی اگر بخواهیم تفاوت کابینت های مدرن و سنتی را بیان کنیم، می توان گفت کابینت هایی که دارای نقش های سنتی و برجسته و بعلاوه کنده کاری باشند، از دسته کابینت های کلاسیک یا سنتی به حساب می آیند و کابینت هایی با طرح های ساده و لبه هایی صاف و تیز از دسته کابینت های مدرن می باشند. کابینت انزو هم از آنجایی که دارای طرح های CNC شده روی درب های خود بوده و در سایر قسمت های کابینت از سرستون هایی با طرح های سنتی استفاده می گردد، جزو دسته کابینت های کلاسیک به تعداد می رود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت کابینت انزو

نوع ساخت: نوع ساخت کابینت و مهارت کابینت ساز و داشتن تجربه کافی برای طراحی و ساخت هر مدلی از کابینت، همواره یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در قیمت گذاری کابینت ها می باشد.

جزئیات کابینت: همانطور که می دانیم به هر مقدار که طرح ها و جزئیات به کار رفته روی هر کابینتی بیشتر باشد، قیمت تمام شده آن بالاتر می رود. کابینت های انزو هم از این قاعده مستثنی نبوده و از آنجایی که دارای طرح ها و جزئیات بیشتری نسبت به سایر کابینت ها می باشند، دارای قیمت بالاتری نسبت به سایرین هم می باشند.

نوع متریال: نوع و کیفیت متریال مصرفی در کابنیت ها همواره یکی از عوامل مهم در قیمت آنها می باشد.

خرید کابینت انزو

برای سفارش طراحی و یا خرید کابینت انزو مهم است کابینت خود را به چه مجموعه یا کابینت سازی سفارش می دهید. در زیر عوامل مهمی که هنگام خرید کابینت انزو باید در بگیرید آورده شده است.

ضخامت ورق: برای سفارش ساخت کابینت انزو حتما این نکته را در نظر بگیرید که از ورق MDF با ضخامت 25 میلیمتر استفاده گردد.

نوع و کیفیت رنگ: رنگ مورد استفاده برای این مدل کابینت، رنگ پلی اورتان می باشد. اگر از دیگر رنگ ها با کیفیت پایین تر و یا قیمت کمتری برای کابینت شما استفاده شده، حتما این موضوع را با کابینت سازتان در میان بگذارید.

نوع و کیفیت روکش: روکشی که برای کابینت انزو استفاده می گردد، روکش pvc می باشد. دقت کنید که روکش مصرفی کابینتتان از نوع ضخیم یا 4 میلیمتری باشد. این نوع روکش ها مقاومت بهتری در برابر خط و خش، نور و حرارت از خود نشان می دهند.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه با ترنج

مجموعه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ترنج واقع در شهرک غرب تهران، با سال ها سابقه فعالیت در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بعلاوه با به کار گیری افراد مجرب در این حرفه، آماده ارائه خدمات طراحی و ساخت انواع کابینت ها اعم از کابینت های ممبران، کابینت های ام دی اف (mdf)، کابینت های هایگلاس، کابینت های انزو یا پولیشی و بعلاوه ساخت به روز ترین مدل های کمد دیواری برای خانه و محل کار شما مشتریان عزیز متناسب با آخرین متد های روز دکوراسیون در جهان، می باشد.

جهت تماس با مشاورین و بعلاوه کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه با تعداده های 88697063-021 و 88560514-021 تماس بگیرید.

منبع: اتاق
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1587

به "طراحی و ساخت کابینت انزو و تفاوت آن با کابینت ممبران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت کابینت انزو و تفاوت آن با کابینت ممبران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید