فرانسیس کوکلن: DNA آرسنال دارم

به گزارش اخبار ورزشی، هافبک فرانسوی پس از 9 سال بازی در آرسنال به والنسیا پیوسته و در این تیم به دنبال زندگی جدیدی است.

فرانسیس کوکلن: DNA آرسنال دارم

فرانسیس کوکلن: DNA آرسنال دارم

فرانسیس کوکلن که در 17 سالگی به آموزشگاه آرسنال پیوست، پس از 9 سال حضور در این تیم به والنسیا پیوست تا به گفته خودش زندگی جدیدی را آغاز کند. تقابل آرسنال و والنسیا در نیمه نهایی، بهانه ای برای صحبت با اوست.

هافبک فرانسوی درباره تجربه بازی در تیم لندنی گفت: آرسنال همواره در DNA من باقی می ماند. نمی توانم این را کتمان کنم. ماجرا تنها به فوتبال و بازیکنان مربوط نیست. من آنجا تبدیل به یک مرد شدم و به بلوغ رسیدم. جدایی او در روزهایی بود که انتقاد طرفداران آرسنال از ونگر تند شده بود و خودش معتقد است بهترین زمان را انتخاب نموده.

کوکلن گفت: در آرسنال لحظات فوق العاده ای داشتم و دریافت هر تصمیمی سخت است، ولی پشیمان نیستم. شاید اگر اینجا بازی نمی کردم، پشیمان می شدم. من فرصت بازی در یک تیم بزرگ دیگر را داشتم و زمان آن بود که حاشیه امن خودم را رها می کردم. هیچوقت درباره توانایی های خودم تردید نداشتم و اینجا توانستم آنها را نشان بدهم.

کوکلن افزود: در انگلیس ممکن است یک روز خوب باشید و یک روز بد. وقتی فوتبال بازی می کنید این ماجرا اتفاق می افتد و باید برای آن آماده باشید.

کوکلن در تمجید از آرسن ونگر او را مثل پدر خودش دانست و افزود که چگونه این مربی در روزهای سخت با او صحبت نموده، از جمله اولین تجربه حضور در ترکیب ثابت آرسنال در لیگ برتر که با شکست 2-8 مقابل منچستریونایتد به انتها رسید.

او درباره جدایی ونگر گفت: برای مربی فصل سختی بود، ولی ما همواره برای او می جنگیدیم. فضای عجیبی بود، چون نیمی از طرفداران خواستار رفتن او بودند و بقیه می خواستند که بماند، ولی من درک می کنم چون آنها نتیجه می خواستند. من هیچوقت فراموش نمی کنم که او برای من چه کار کرد. در آن 9 سال او خیلی به من یاری کرد و من تنها می توانم از او تمجید کنم. او در 17 سالگی مرا به انگلیس آورد. امیدوارم حالا که از آرسنال رفته همه خدمات او به باشگاه را به خاطر داشته باشند.

او در والنسیا یک هافبک باکس تو باکس است و نقش خلاقانه تری دارد. کوکلن در این باره گفت: مربی به من یاری کرد پیشرفت کنم. در آرسنال نقش متفاوتی داشتم. هافبک دفاعی بودم و با کیفیت اوزیل و کاسورلا نیازی نبود که در طراحی حملات شرکت کنم. مارسلینیو اینجا به من اعتماد به نفس داد که در طراحی تیم هم مشارکت کنم. خوش شانس بودم که در فوتبالم با دو مربی بزرگ کار کردم.پ

او به دلیل مصدومیت احتمالا به بازی آرسنال نمی رسد، ولی مصمم است به والنسیا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان یاری کند و در فینال جام حذفی مقابل بارسلونا به انتظار یازده ساله باشگاه برای کسب جام انتها بدهد؛ می خواهم با والنسیا تاریخ ساز شوم.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 102

به "فرانسیس کوکلن: DNA آرسنال دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسیس کوکلن: DNA آرسنال دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید