فرهنگ سازی در حوزه حاکمیت شرکتی باید اولویت سال 1400 باشد

به گزارش اخبار ورزشی، تازه ترین نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران با محور بررسی اخبار مرتبط با این کمیسیون و تعیین اولویت ها و برنامه های کمیسیون در سال 1400 تشکیل جلسه داد.

فرهنگ سازی در حوزه حاکمیت شرکتی باید اولویت سال 1400 باشد

در ابتدای این نشست محمود اولیایی، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، اقدامات این کمیسیون را تشریح و از رایزنی برای تشکیل شورای عالی مسئولیت اجتماعی خبر داد.

اولیایی، شرایط امنیت بخش خصوصی را مورد توجه قرارداد و گفت: کمیسیون با ارائه مکاتبات و پیگیری برای جلب توجه بخش خصوصی به تعامل با نیروهای امنیت پلیس پایتخت اقدام کرده است و طی نشست های متعدد کمیسیون با نیروهای امنیت پلیس کشور موجب شده است، شورای دایمی امنیت اقتصادی پایتخت تشکیل گردد.

مسعود بنابیان، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران با انتقاد از رویه بانک مرکزی در قبال بنگاه های تولیدی، اضافه کرد: بانک مرکزی علی رغم کاهش ارزش پول ملی، صدور بخشنامه های متعدد و تصمیم گیری های خلق الساعه موجب آسیب های جدی به بخش خصوصی کشور و تولید شده است که این امر موجب تعطیلی بنگاه های تولیدی و افزایش بیکاری خواهد شد و از طرفی توجه به امنیت کشور را بیش از پیش ضروری خواهد کرد.

او تأکید کرد: متأسفانه صدای بخش خصوصی به جایی نمی رسد و دولت توجهی به تبعات امنیتی برآمده از این بی مهری نسبت به تعطیلی و رکود صنایع ندارد.

بعدازآن، طاهره خارستانی رئیس کمیته مسئولیت اجتماعی به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات کمیته مسئولیت اجتماعی پرداخت. او در همین زمینه، تقویت همکاری ها با اتاق های بازرگانی استانی و پژوهش و آموزش را یکی از مهم ترین اولویت های کاری این کمیته گفت.

غلامرضا دارستانی فراهانی، کارشناس کمیته حاکمیت شرکتی کمیسیون در توضیح اقدامات کارگروه حاکمیت شرکتی، توضیح داد: فرهنگ سازی درزمینه حاکمیت شرکتی ازجمله مواردی بود که تلاش شد در این مدت مورد بررسی قرار گیرد و ارائه مطالب و محتوا در این زمینه در صفحات اجتماعی به منظور آشنایی بیشتر با حاکمیت شرکتی نیز در دستور کار این کارگروه قرار گرفت تا آشنایی بیشتر با ابعاد این مقوله مهم صورت گیرد.

او اضافه کرد: حاکمیت شرکتی در ایران کاملاً نوپا است و صاحبان صنایع بیشتر با نام آن آشنایی دارند. لذا در این مدت کوتاه تلاش شد تا با تولید محتواهای کوتاه اما کاربردی، آشنایی بیشتر با حاکمیت شرکتی صورت گیرد تا در سال 1400 این مباحث از طریق پژوهش، آموزش و ارزیابی های تخصصی به صاحبان صنایع و مشاغل تفهیم گردد.

حاکمیت شرکتی، سنگ بنای توسعه پایدار است و اگر این مهم به درستی در سازمان ها اجرا گردد، طبیعتاً با چنین شرایطی که در آن هستیم به توسعه خواهیم رسید. انتشار پوستر و نشریه به منظور ارائه مقالات درزمینهٔ حاکمیت شرکتی ازجمله فعالیت هایی بود که امسال انجام دادیم و امیدواریم این فعالیت ها در سال آینده ادامه یابد.

ضرورت فرهنگ سازی در حوزه حاکمیت شرکتی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست موردبررسی قرار گرفت و در همین زمینه، سید محمود عبادی،رئیس کمیته حاکمیت شرکتی اظهار کرد: نکته کلیدی در این زمینه، درک مفهوم مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی است که به عقیده من بسیاری هنوز نمی دانند مفهوم این واژه چیست.

او در همین زمینه پیشنهاد داد تا فرهنگ سازی در این خصوص یکی از مهم ترین اولویت های کاری کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران قرار گیرد.

عبادی اضافه کرد: محورهای اصلی ما در سال آینده آموزش به صورت عمومی و تخصصی، پژوهش با موضوع سنجش شرایط حاکمیت شرکتی در بخش خصوصی کشور و الگوسازی با بررسی تجربیات کشورهای پیروز در این حوزه و همچنین در داخل کشور خواهد بود.

در انتهای نشست هیات رئیسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران ، به اهتمام در اجرایی شدن شورای عالی راهبردی و پلت فرم مسئولیت اجتماعی که از ضرورت های بخش خصوصی توانمند است تاکید داشته و به اهمیت عملیاتی شدن این دو مهم در سال جدید پرداختند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1391

به "فرهنگ سازی در حوزه حاکمیت شرکتی باید اولویت سال 1400 باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ سازی در حوزه حاکمیت شرکتی باید اولویت سال 1400 باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید