فرودگاه هلسینکی رکوردی باورنکردنی در تعداد مسافران را ثبت کرد

به گزارش اخبار ورزشی، تعداد مسافرانی که هر سال از فرودگاه هلسینکی عبور می نمایند، بیش از سه برابر جمعیت فنلاند است. در ادامه با جزئیات این خبر با ما همراه باشید.

فرودگاه هلسینکی رکوردی باورنکردنی در تعداد مسافران را ثبت کرد

فرودگاه هلسینکی در حدود ساعت 4 عصر روز 13 دسامبر 2017 (22 آذر 1396) به رکوردی باورنکردنی در تعداد مسافران دست پیدا کرد. 18 میلیون نفر مسافر در این سال از فرورگاه هلسینکی، سفر نموده اند. با این سرعت رشد، در اوایل سال 2019 این عدد جادویی به 20 میلیون نفر خواهد رسید.

مدیر فرودگاه، ویل هاپاساری از شرکت فیناویا (مسئول نگهداری و توسعه 21 فرودگاه فنلاند) می گوید:

فرودگاه هلسینکی، با سرعت در حال رشد است. تعداد مسافران عبوری از فرودگاه در سال، تقریبا سه برابر جمعیت کشور فنلاند است. با این سرعت رشد، در اوایل سال 2019 ما انتظار عدد جادویی 20 میلیون نفر را داریم.

رشد تعداد مسافران از تمام انتظارات فراتر رفته است. رشد روزافزون در فرودگاه دیده و احساس می گردد. در ساعات اوج شلوغی، ترمینال های فرودگاه پر از مسافر است.

حدودا نصف مسافران فرودگاه هلسینکی، از کشور فنلاند هستند؛ بقیه آن ها از دیگر کشورها در این فرودگاه تردد می نمایند. این رشد زیاد، ناشی از پروازهای بین اروپا و آسیا، به ویژه چین است. تعداد گردشگرانی که فنلاند را برای تماشا کلان شهر هلسینکی و پرواز به لاپلند انتخاب می نمایند، روز به روز در حال افزایش است.

آقای هاپاساری از موفقیت طرح توسعه فیناویا بر طبق برنامه زمانی، بسیار شادمان است.

وی می گوید:

ما توانستیم طرح افزایش فضای مسافران در فرودگاه هلسینکی و بعلاوه زیرساخت های مورد احتیاج ترافیک هوایی را بر طبق برنامه زمانی، به خوبی مدیریت کنیم. در سال 2019، ما یک محوطه مرکزی خیره نماینده در ترمینال 2 که بسیار بزرگ است، افتتاح خواهیم کرد که شامل یک منطقه کنترل امنیت تازه، گیت های خروجی تازه در اسکله غربی فرودگاه، توسعه کنترل مرزی و بعلاوه 7 گیت خروجی تازه در طرح توسعه ترمینال 1 می گردد.

شرکت فیناویا برای توسعه و توسعه فرودگاه هلسینکی، بیش از 900 میلیون یورو (4500 میلیارد تومان) سرمایه گذاری نموده است. هدف از این سرمایه گذاری، تقویت زیرساخت های فرودگاه هلسینکی به عنوان قطب مسافربری میان قاره های اروپا و آسیا است. با وجود این طرح توسعه بزرگ، خدمات رسانی به 30 میلیون نفر مسافر در سال در فرودگاه هلسینکی محقق خواهد شد.

یک فرودگاه بین المللی رقابتی در فنلاند، برای اقتصاد کشور، نقشی مهم را ایفا می نماید. ترافیک هوایی، یک المان اصلی برای ایجاد شغل و عامل مالیاتی مهمی است. در فنلاند، ترافیک هوایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، سبب اشتغال زایی برای 100 هزار نفر می گردد و صنعت هوایی، حدودا 2.5 بیلیون یورو در سال به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، به دولت، مالیات می پردازد.

توسعه و توسعه فرودگاه هلسینکی به صورت خلاصه

1. ترمینال مسافربری، 103 هزار مترمربع، توسعه خواهد یافت. این مساحت برابر با محوطه پارک تفریح لینانماکی (Linnanmaki) در هلسینکی است.

2. مساحت کل فرودگاه هلسینکی تا اوایل سال 2020، به 250 هزار متر مربع خواهد رسید. ترمینال آینده این فرودگاه، می تواند 10 ساختمان مجلس فنلاند را در خود جای دهد.

3. تعداد گیت های عریض برای هواپیماهای بزرگ دو برابر خواهد شد (از 8 عدد به 16 خواهد رسید).

4. ظرفیت بارگیری تا 50 درصد افزایش خواهد یافت.

5. آپرن یا محوطه پارکینگ هواپیماها و مسیرهای تاکسی، با مساحتی بیش از 450 هزار مترمربع، نوسازی خواهد شد. ابعاد محل ساخت و ساز این محوطه برابر با 90 زمین فوتبال است.

فرودگاه در چندین جبهه توسعه خواهد یافت

1. توسعه بخش ترمینالی که به پروازهای طولانی یعنی ترافیک هوایی غیر شینگن اختصاص دارد، از 4 بخش تازه تشکیل شده است: محوطه گیت ها (در حال استفاده)، اسکله جنوبی (در حال استفاده)، اسکله غربی و محوطه مرکزی.

2. چندین پارکینگ تازه برای هواپیماهای بسیار بزرگ و کوچک در آپرن، ساخته خواهد شد و مسیرهای تاکسی و دیگر زیر ساخت های مرتبط به ترافیک هوایی (بخشی از این طرح، هم اکنون در حال استفاده است)، توسعه خواهند یافت.

3. بخشی از ترمینال که به پروازهای داخلی و اروپایی، خدمات ارائه می دهد، یعنی ترافیک شینگن، در ترمینال 1 و 2 توسعه خواهد یافت. توسعه ترمینال 2 از یک ورودی کاملا تازه با تالارهای ورودی و خروجی و ترتیباتی برای حمل و نقل عمومی تشکیل شده است. 7 گیت خروجی تازه نیز به بخش تازه ترمینال 1 اضافه خواهد شد.

منبع: کجارو / traveldailynews.com
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1927

به "فرودگاه هلسینکی رکوردی باورنکردنی در تعداد مسافران را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه هلسینکی رکوردی باورنکردنی در تعداد مسافران را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید