قطع برق بخش هایی از اهواز به دلیل سرقت کابل

به گزارش اخبار ورزشی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: بامداد آدینه 16 خرداد سارقان کابل باعث قطعی برق چند ساعته در بعضی نقاط اهواز شده اند.

قطع برق بخش هایی از اهواز به دلیل سرقت کابل

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علیرضا شکرخدایی اظهارکرد:سارقان قصد سرقت کابل فشار قوی را داشتند که این اقدام باعث اتصالی در شبکه و آتش دریافت کابل های برق شد.

وی ادامه داد: پس از خاموش کردن آتش، عملیات اصلاح شبکه در دستور کار نهاده شد و شبکه برق وارد مدار شد.

شکرخدایی همچنین درخصوص خبر بی برقی حدود 20 منطقه و روستای اهواز نیز گفت: رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه برق یعنی استفاده مناسب از لوازم برقی به ویژه در ساعت های پیک مصرف 13 تا 17 و از غروب آفتاب تا ساعت 23 باعث فشار به شبکه می گردد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز، مرکز استان خوزستان ادامه داد: تابش مستقیم نور خورشید به تجهیزات و مصرف بالای مشترکین، تاب آوری شبکه را به حداقل رساند و زمینه گداختگی تجهیزات از جمله کابل، اتصالات و درنهایت ترانس و شبکه فشار متوسط و قوی را فراهم آورد و این مساله باعث بروز حادثه ناخواسته روی شبکه شد.

شکرخدایی اضافه نمود: اگر ساکنانی که برق آنها به این ترانسفورماتورها متصل است در زمان پیک مصرف برق، صرفه جویی نکنند امکان بروز حادثه وجود دارد.

وی شرح داد: رعایت نکردن الگوی مصرف در زمان پیک، در نخستین حالت باعث گداختگی سیم های برق منازل می گردد و اگر چند مشترک برق متصل به یک ترانسفورماتور همزمان این الگو را رعایت نکنند، این ترانسفورماتور از مدار خارج می گردد و حتی امکان ورود آسیب به شبکه فشار متوسط برق نیز وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 916

به "قطع برق بخش هایی از اهواز به دلیل سرقت کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع برق بخش هایی از اهواز به دلیل سرقت کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید