مسائل جدی فاضلاب خوزستان مربوط به اهواز است

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه مسائل جدی خوزستان در بحث فاضلاب، در اهواز است، گفت: اگر مدیریت بهینه و برنامه ریزی درستی در اهواز داشته باشیم، می توانیم کارهای جدی و ماندگاری برای حل مسائل فاضلاب انجام دهیم.

مسائل جدی فاضلاب خوزستان مربوط به اهواز است

غلامرضا شریعتی در پنجاه و سومین جلسه شورای حفاظت کیفی کارون که یکشنبه شب (18 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تا جایی که امکان دارد باید تلاش شود ورود زهاب های صنعتی، کشاورزی و فاضلاب شهری و خانگی به رودخانه کارون به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: تا به امروز در این جهت گام برداشته ایم و در برخی پروژه ها با ورود جدی، کار به سرانجام رسیده است. در خصوص پساب صنعتی یا زهاب صنعتی نسبتا پیشرفت کار خوب بوده است و تقریبا بیشتر صنایع را کنترل کرده ایم و زهاب و فاضلاب شان وارد رودخانه نمی شود.

استاندار خوزستان گفت: در رابطه با زهاب کشت و صنعت نیشکر هم خوب کار شده بود اما در پی آسیب وارده از سیل، شرکت دهخدا دچار مشکل شد و درآمد این شرکت به حد صفر رسید. از این بابت فرایند کار برای کنترل زهاب این شرکت کند بوده است که باید کار جدی تر انجام شود و شرایط زهاب این شرکت به شرایط قبل بازشود.

وی بیان نمود: نقص و ایراد کار ما بیشتر در زمینه فاضلاب خانگی و شهری است یعنی کاری که در دست دولت افتاده است. در این خصوص هر کاری که در دست بخش خصوصی بوده، به نحوی مدیریت شده است.

شریعتی بیان نمود: کارهای زیادی در خصوص اصلاح شبکه فاضلاب و بحث فاضلاب اجرا شده است اما اقدامات باید به نحوی انجام شوند که زود منتج به نتیجه شوند و اثربخشی شان بالا باشد.

وی اضافه نمود: مسائل جدی خوزستان در بحث فاضلاب، در اهواز است و در شهرستان ها مسائل فاضلاب کمتر است. اگر مدیریت بهینه و برنامه ریزی درستی در اهواز داشته باشیم، می توانیم کارهای جدی و ماندگاری برای حل مسائل فاضلاب انجام دهیم.

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر 50 میلیون یورو برای فاضلاب اهواز و 40 میلیون یورو برای تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز اختصاص یافته است. 50 میلیون یورو نیز برای سال آینده اختصاص می یابد؛ یعنی فاضلاب اهواز قابلیت اصلاح و جمع شدن را دارد.

وی بیان نمود: سال گذشته قرار بود در مدت دو تا سه ماه حجم فاضلاب ورودی به تصفیه خانه شرق اهواز کاهش یابد اما پس از یک سال هنوز این کار انجام نشده است در حالی که باید حدبیشتر در پنج تا شش ماه انجام می شد.

شریعتی اضافه نمود: شرایط تصفیه خانه های فاضلاب دزفول و شوشتر نیز باید سریع تر مدیریت شود زیرا از نقاط حاد هستند.

وی در خصوص استفاده مجدد از آب برگشتی گفت: در رابطه با استفاده مجدد از آب برگشتی باید سازمان آب و برق خوزستان در جلسه آینده، گزارش کاملی ارائه کند.

استاندار خوزستان اضافه نمود: اگر پرورش ماهی با روش متراکم و با رعایت ضوابط زیست محیطی انجام شود، کار خوب و ارزشمندی است. در سال جهش تولید هستیم و اقداماتی مانند استفاده مجدد از آب برگشتی در این زمینه بسیار موثر است و منجر به کاهش مصرف آب می شود و پساب نیز ندارد. این روش الگویی برای دیگر پرورش دهندگان نیز هست تا از روش سنتی پرورش ماهی به این سمت و سوی بیایند.

وی بیان نمود: کسانی که می خواهند در این زمینه فعالیت کنند، می توانند از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست نیز استفاده کنند.

شریعتی با تبریک هفته محیط زیست گفت: اخیرا با قطع عضو یکی از محیط بانان گتوند روبرو شدیم، فردی که در راه حفظ محیط زیست کشور عمل کرده و جهت بهتر کردن شرایط زندگی مردم اقدام کرده است و جان خود را به خطر انداخته است. وی جانباز خدمت در راه حفظ محیط زیست است و امیدواریم خداوند اجرش را بدهد.

وی اضافه نمود: امیدواریم همه ما اینگونه در زمینه حفظ محیط زیست تلاش کنیم. حمله به این محیط بان رذیلت بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 923

به "مسائل جدی فاضلاب خوزستان مربوط به اهواز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل جدی فاضلاب خوزستان مربوط به اهواز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید