نتایج یک آزمایش عجیب؛ زنان می توانند مردان مجرد و متاهل را بو بکشند!

به گزارش اخبار ورزشی، هر چه رایحه مردانه دوست داشتنی تر باشد، زنان آن ها را بیشتر مطلوب و مجذوب نماینده ارزیابی می نمایند. جالب اینجاست که بعضی زنان، شریک زندگی خود را بیشتر برحسب رایحه انتخاب می نمایند تا چهره.

نتایج یک آزمایش عجیب؛ زنان می توانند مردان مجرد و متاهل را بو بکشند!

اغلب گفته می گردد که چشم ها پنجره ای به روح یک نفر هستند، اما به نظر می رسد که بینی می تواند اسرار دیگری را هم فاش کند.

در سال های اخیر، علم کوشش نموده است که مرز های مختلف ادراک ما از بویایی را آنالیز کند. نتایجی نو نشان می دهد، افراد با رایحه های مختلفی که از طرف مقابل خود استشمام می نمایند برای آینده زندگی مشترک خود تصمیم می گیرند.

بر اساس این مطالعات، تغییرات هورمونی در بدن افراد، می تواند در ادراک رایحه آنان موثر باشد. درواقع تغییرات هورمونی می تواند تا حد زیادی منجر به جذب جنس مخالف گردد. نکته جالب توجه تر این است که این مطالعات نشان می دهد زنان در این زمینه بیشتر از این حس بهره می گیرند و حتی در مواقعی به وسیله همین حس به مجرد یا غیر مجرد بودن فرد رو به روی خود حکم می دهند.

هنوز تعیین نیست که آیا این تغییرات هورمونی می تواند مستقیماً ظاهر یا رایحه افراد را تغییر دهد یا خیر، اما آزمایشات اولیه نشان می دهد که ممکن است چنین باشد. هر چه رایحه مردانه دوست داشتنی تر باشد، زنان آن ها را بیشتر مطلوب و مجذوب کننده ارزیابی می نمایند. جالب اینجاست که بعضی زنان، شریک زندگی خود را بیشتر برحسب رایحه انتخاب می نمایند تا چهره.

به نظر می رسد این مسئله از دوران تکامل با ما انسان ها به جای مانده باشد. در دوران انسان های نخستین نیز، زنان بر اساس رایحه تشخیص می دادند کدام مردان برای فرزند پروری مناسب تر خواهند بود. علاوه بر این، بعضی از شرایط سلامت فیزیکی منجر به تغییر قابل تشخیص در بوی بدن می گردد. رژیم غذایی بعلاوه می تواند بوی بدن شما را تا حدودی تغییر دهد.

بویایی مسلماً از نظر علمی نادیده گرفته شده ترین حس انسان است و با این حال به نظر می رسد رفتار شخصی و اجتماعی ما به بویایی ما گره خورده است. بخشی از مشکل این است که ما کاملاً از روشی که بویایی بر ما تأثیر می گذارد مطلع نیستیم. سیگنال های بویایی در واقع بخشی از مغز ما به نام تالاموس را دور می زنند که نقش مهمی در توجه و هوشیاری ایفا می نماید.

منع: راهنماتو

منبع: فرادید
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2059

به "نتایج یک آزمایش عجیب؛ زنان می توانند مردان مجرد و متاهل را بو بکشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک آزمایش عجیب؛ زنان می توانند مردان مجرد و متاهل را بو بکشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید