نفس های شهر به شماره افتاده است، پیامد تعلل دستگاه های اجرایی، از بین رفتن سلامتی مردم است

به گزارش اخبار ورزشی، هوای امروز مشهد برای یازدهمین روز متوالی آلوده است و کیفیت هوا با شاخص لحظه ای 202 در وضعیت بسیار ناسالم نهاده شد همچنین وجود ریزگرد ها در هوای مشهد به حدی بود که مدارس و مهد های مشهد تعطیل شد.

نفس های شهر به شماره افتاده است، پیامد تعلل دستگاه های اجرایی، از بین رفتن سلامتی مردم است

به گزارش خبرنگار از ، امروز وجود گرد و خاک در هوای مشهد به حدی بود که وجود ذرات گرد و غبار در هوا کاملا قابل مشاهده بود.

یحیی قائنی پور رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تقویت جریانات شمال شرقی و افزایش وزش باد باعث شده کانون قره قوم در ترکمنستان و کانون های گرد و غبار داخلی تحریک گردد.

او ادامه داد: در نتیجه این وضعیت هوایی، ذرات گرد و غبار و ریزگرد ها در هوای مشهد بیشتر شده است.

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز دیروز در مصاحبه با رسانه ها گفت: با توجه به روند ثابت غلظت آلاینده های هوا در چند روز گذشته و پیش بینی اعضای کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان، افزایش ریزگرد ها و سایر آلاینده ها را درسطوح پائینی جو تا فردا صبح در مشهد مقدس خواهیم داشت و بر این اساس آلودگی هوا در وضعیت ناسالم در کلانشهر مشهد تداوم خواهد داشت.

از روز 27 شهریور ماه کیفیت هوای کلانشهر مشهد با افزایش ذرات معلق و گرد و غبار به وضعیت ناسالم رسیده است. کارشناسان محیط زیست علت افزایش ریزگرد ها را کانون های گرد و خاک داخلی و کانون های گرد و غبار خارجی از جمله قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان گفتند.

رایزنی برای مهار کانون های گرد و غبار خارجی در حوزه روابط دیپلماتیک تعریف می گردد و دستگاه دیپلماسی کشور نیز برای این مذاکرات نیاز به مدارک و مستنداتی دارد.

اوایل تیر ماه سال جاری محمد عرفانی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به رسانه ها گفت: گزارش منشأ فرامرزی گرد و غبار شمال شرق کشور تهیه و به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ارسال شد.

او در این مصاحبه گفت: این گزارش با هدف یاری به وزارت امور خارجه در زمینه تهیه و ارسال گزارش منشا گرد و غبار شمال شرق کشور به وزارت امور خارجه و رایزنی با کشور های عامل افزایش گرد و غبار در شرق کشور ارائه شده است.

معاون پایش محیط زیست در گفت و گویی که چندی قبل با خبرنگاران خراسان رضوی داشت، گفت که وزارت خارجه با استناد به این گزارش می تواند مذاکرات خود را با کشور های همسایه شروع کند برای پیگیری در این زمینه بار ها با دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور تماس گرفته شد که این تماس های تلفنی برای مصاحبه با غلامعباس ارباب خالص مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه، بی نتیجه بود.

خبرنگار خبرنگاران امروز نیز مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی وزارت خارجه داشت که به دلیل سفر داخل کشور مسئول دفتر نمایندگی تبادل نظر و هماهنگی برای مصاحبه تلفنی نیز انجام نشد.

مسئولان برای حل ریزگردهای مشهد چه تدبیری دارند؟

/م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 343

به "نفس های شهر به شماره افتاده است، پیامد تعلل دستگاه های اجرایی، از بین رفتن سلامتی مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفس های شهر به شماره افتاده است، پیامد تعلل دستگاه های اجرایی، از بین رفتن سلامتی مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید