هدف اصلی قطر ایجاد رشدی پایدار در صنعت گردشگری است

به گزارش اخبار ورزشی، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، هدف اصلی قطر ایجاد رشدی پایدار در صنعت گردشگری است.

هدف اصلی قطر ایجاد رشدی پایدار در صنعت گردشگری است

این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس که غنی از منابع نفت و گاز است، تا به امروز بالغ بر 200 میلیارد دلار برای زیرساختها هزینه نموده تا بیش از یک میلیون بازدید کننده را در طول یک ماه پرشور ورزشی در جام دنیای قطر میزبانی کند.

عربستان سعودی به تنهایی صدها پرواز به مقصد قطر افزود تا امکان رفت و آمد طرفداران را در طول جام دنیای فراهم کند، به علاوه اینکه امکان سفرهای زمینی را نیز تسهیل نموده است.

انتظار می رود اقتصاد قطر با رشد 4.6 درصد در سال 2022 همراه گردد این در حالی است که در سال 2021 اندازه این رشد 1.5 درصد بود.

جام دنیای قطر نه تنها جایگاه قطر را در نقشه دنیای به عنوان مرکز گردشگری بین المللی و فعالیت های تجاری ترسیم می نماید، بلکه رونق بزرگی برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت و با وجود مبالغ هنگفتی که قطر برای ارتقای زیرساختها، بخش گردشگری، فراوری برق، مخابرات و اینترنت 5G و حمل و نقل هزینه نموده، از همین حالا این کشور را باید برنده بزرگ جام دنیای خواند، چرا که در سالهای آینده نتیجه سرمایه گذاری خود در بخش گردشگری را خواهد دید.

اقتصاد قطر نه تنها به وسیله سرمایه گذاری ها و افزایش گردشگران در طول جام دنیای تقویت می گردد بلکه از صادرات بیشتر سوخت های فسیلی در بحبوحه افزایش تقاضا از سوی کشورهای اروپایی نیز بهره می برد.

تعداد ورودی های بین المللی به این کشور 162 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 2.2 میلیون نفر در سال 2022 رسیده است که با نرخ رشد بی سابقه 7.6 درصدی همراه می گردد و در عین حال پیش بینی می گردد سرمایه گذاری ها برای ارتقای جاده ها، راه آهن ها و فرودگاه ها، بخش ساخت و ساز را تا 7.3 درصد در سال 2022 تقویت کند.

از نظر عایدی احتمالی بلیت فروشی، حدود 360 میلیون دلار برای قطر در 64 بازی در طول جام دنیای کسب می گردد و 27 شریک تجاری فعال به وسیله فیفا و جام دنیای قطر نیز حضور دارند که مجموع عایدی حمایت مالی آنها به 1.7 میلیارد دلار می رسد.

سرمایه گذاری های بزرگ زیرساختی بعلاوه میلیون ها فرصت شغلی را در بخش های کلیدی از جمله ساخت و ساز، املاک و مستغلات و گردشگری ایجاد نموده است.

نرخ بیکاری در قطر از 1.8 درصد در سال 2021 به 0.7 درصد در سال 2022 کاهش می یابد، بعلاوه انتظار می رود افزایش فرصت های شغلی باعث افزایش تقاضای داخلی گردد و پیش بینی می گردد که هزینه های مصرف واقعی خانوارها در سال 2022 به اندازه 6.3 درصد در مقایسه با 3.7 درصد در سال 2021 افزایش یابد.

اگرچه قطر اولین کشور عربی است که میزبان بزرگترین رویداد ورزشی دنیا است و توانایی منطقه را در میزبانی رویدادهای بین المللی نشان داد اما نگرانی های متعددی از جمله رسوایی های فساد مالی، نقض حقوق بشر همچنان موجب نگرانی در کسب توسعه کامل مالی این کشور است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2042

به "هدف اصلی قطر ایجاد رشدی پایدار در صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف اصلی قطر ایجاد رشدی پایدار در صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید