هشدار مجدد آمریکا به چین

به گزارش اخبار ورزشی، ایسنا نوشت: آمریکا به چین نسبت به استفاده از زور در آبهای مورد مناقشه در دریای چین جنوبی هشدار داده و بر دیدگاهش درخصوص غیرقانونی بودن کمپین اقدامات جسورانه پکن در این دریا تاکید نمود.

هشدار مجدد آمریکا به چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از گاردین، وزارت امور خارجه آمریکا به ابراز نگرانی در خصوص قوانین تازه تصویب شده از سوی چین پرداخت که به گارد ساحلی این کشور اجازه استفاده از تسلیحات علیه کشتی های خارجی در صورت تشخیص ورود غیر قانونی این کشتی ها به آبهای چین را می دهد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، متن آن قویا به این اشاره دارد که این قانون را می توان برای ارعاب همسایگان دریایی جمهوری خلق چین مورد استفاده قرار داد.

پرایس به خبرنگاران گفت: ما به جمهوری خلق چین و همه نیروهای فعالش در دریای چین جنوبی یادآوری می کنیم که نیروهای دریایی مسئول همراه با حرفه ای گری و خویشتنداری در اجرای اختیاراتشان عمل می نمایند.

وی اضافه نمود: ما بعلاوه هر چه بیشتر نگران هستیم که چین برای تاکید بر ادعاهای دریایی غیرقانونی در دریای چین جنوبی به این قانون تازه متوسل گردد.

پرایس گفت، که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر یک بیانیه منتشر شده در ماه ژانویه از سوی مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در قبال دریای چین جنوبی تاکید می نماید. پامپئو در آن بیانیه اعلام نموده بود که ادعاهای پکن بر منابع دریایی در دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی هستند.

آنتونی بن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با توشیمیتسو موتگی، همتای ژاپنی اش نسبت به قانون دریایی چین اظهار نگرانی نموده بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1634

به "هشدار مجدد آمریکا به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مجدد آمریکا به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید