چین: آمریکایی ها اطلاعات تاریخی خود درباره دریای چین جنوبی را به روز نمایند

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر خارجه چین در استرالیا گفت، آمریکا باید اطلاعات تاریخی خود را درباره دریای چین جنوبی مورد آنالیز قرار دهد و به روز کند چون براساس توافقات انجام شده پس از جنگ دوم جهانی تمامی قلمروهایی که توسط ژاپن تصرف شده بود، باید به چین بازمی گشت.

چین: آمریکایی ها اطلاعات تاریخی خود درباره دریای چین جنوبی را به روز نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین به دلیل اظهارنظرهای اخیر دولت آمریکا درباره این آبراه مورد مناقشه به شدت خشمگین شده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در جریان جلسه تایید خودش در سنای آمریکا گفته بود که نباید به چین اجازه داده شود تا به جزایر واقع در دریای چین جنوبی دسترسی داشته باشد و بتواند در آنها ساخت وساز کند. کاخ سفید متعهد شده تا از قلمروهای بین المللی در این آبراه استراتژیک دفاع کند.

پیشتر نیز جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به این مساله اشاره نموده بود که دیپلماسی باید شرط اول در حل مناقشه مربوط به دریای چین جنوبی باشد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین با اشاره به این موارد و در جریان سفرش به استرالیا گفت که برای دوستان آمریکایی اش پیشنهادی دارد و آن این است: باید دانش تاریخی خود را درباره دریای چین جنوبی به روز کنید. پس از جنگ دوم جهانی و براساس توافق های اجرا شده، تمامی قلمروهایی که ژاپن به زور تصرف نموده بود، به چین باز می شود.

وی ادامه داد: براساس اعلامیه 1943 قاهره و 1945 پوستدام، ژاپن باید تمامی قلمروهای متعلق به چین را که در جریان جنگ دوم جهانی تصاحب نموده بود، بازگرداند. این قلمروها شامل جزایر نانشا نیز می شود که در چین به آنها جزایر اسپارتلی می گوییم. در 1946، دولت وقت چین با یاری آمریکا و براساس توافقات موجود نانشا را بازگرداند. پس از آن، کشورهای منطقه از روش های غیرقانونی برای اشغال بعضی از جزایر و صخره های مرجانی نانشا استفاده کردند که به مناقشه دریای چین جنوبی معروف شده است.

وزیر خارجه چین همچنین گفت، دولت پکن متعهد شده تا با طرف های مورد مناقشه به صورت مستقیم وارد مذاکره شود و براساس حقایق تاریخی و قوانین بین الملل به صورت صلح آمیز این مساله را حل و فصل کند. کشورهای دخیل در این مناقشه باید از اقدامات چین حمایت نموده و سایر کشورها در منطقه هم باید به برقراری صلح و ثبات در دریای چین جنوبی پای بند باشند و خلاف این اقدام عمل نکنند. دولت چین به درستی اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حل و فصل دیپلماتیک این مناقشه معتقد است و از آن استقبال می نماید.

چین مدعی مالکیت بخش اعظم دریای چین جنوبی است درحالیکه تایوان، مالزی، ویتنام، فیلیپین و برونئی نیز مدعی مالکیت بخش هایی از آن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 390

به "چین: آمریکایی ها اطلاعات تاریخی خود درباره دریای چین جنوبی را به روز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکایی ها اطلاعات تاریخی خود درباره دریای چین جنوبی را به روز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید