هفت سینمای تعطیل شده خراسان رضوی در اولویت بازگشایی هستند

به گزارش اخبار ورزشی، مسئول گروه امور سینمایی و سمعی- بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این نهاد کوشش برای بازگشایی هفت سینمای تعطیل شده در این استان را در اولویت قرار داده است تا بتوان آنها را دوباره بازگشایی کرد.

هفت سینمای تعطیل شده خراسان رضوی در اولویت بازگشایی هستند

سوسن محمدزاده اضافه نمود: سینماهای شهرهای تربت حیدریه، تایباد، تربت جام، قوچان، کاشمر، شهر فیروزه نیشابور و پیروزی مشهد جزو سینماهای تعطیل شده استان خراسان رضوی به شمار می روند.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به جد پیگیر تجهیز یا بازسازی سینماهای مزبور به وسیله جلب مشارکت بخش خصوصی است و در این زمینه نشستهای متعدد و رایزنی های مختلفی برگزار شده است تا بتوان این سینماها را دوباره فعال کرد.

مسئول گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طی یک ماه اخیر به علت عدم اکران فیلمهای نو در سینماهای کشور، سینماهای استان نیز فروش خوبی نداشتند و حتی اجرای طرح نیم بها شدن بلیت نیز کمکی به این موضوع نکرد.

محمدزاده اضافه نمود: طبق مجوز سازمان سینمایی کشور همه سینماها می توانند مسابقات جام جهانی فوتبال را در ماه جاری به نمایش گذارند که در این زمینه همه سینماهای استان اعلام آمادگی نموده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مقدار صدور پروانه های نو ساخت فیلم در خراسان رضوی گفت: طی یک ماه و نیم اخیر پروانه نوی برای ساخت فیلم در این استان صادر نشده است.

هم اینک هفت هزار و 602 صندلی سینما به صورت فعال پذیرای تماشاگران در خراسان رضوی است که با توجه به جمعیت این استان به ازای هر 847 نفر یک صندلی فعال سینما وجود دارد. در مجموع 59 سالن سینماهایی در شهرستانهای مشهد، طرقبه شاندیز، گناباد و نیشابور فعال هستند.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2034

به "هفت سینمای تعطیل شده خراسان رضوی در اولویت بازگشایی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت سینمای تعطیل شده خراسان رضوی در اولویت بازگشایی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید