ورشکستگی صنعت نظامی عربستان

به گزارش اخبار ورزشی، یک روزنامه آمریکایی ورشکستگی رژیم آل سعود در صنعت نظامی را فاش کرد.

ورشکستگی صنعت نظامی عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، یکی از روزنامه های کثیرالانتشار آمریکایی اظهار داشت که ورشکستگی نظامی رژیم آل سعود به حدی رسیده است که او از کشور ورشکسته ای مانند یونان درخواست حمایت می نماید.

نیویورک پست گزارش داد که یونان چند سال پیش در آستانه ورشکستگی بود ، اما اکنون جانشین آمریکا به اسم مدافع عربستان شده و موشک های پاتریوت به ریاض قرض می دهد.

این روزنامه معروف در ادامه نوشت: با توجه به نزدیک شدن عربستان به یونان چه آینده ای پیش روی عربستان است؟

چندی پیش بعضی رسانه ها اظهار داشتند که یونان سامانه دفاع هوایی موشکی پاتریوت و 120 نفر از پرسنل این سامانه ها را برای استقرار در عربستان، به صورت قرضی و برای مدتی نامعلوم به این کشور اعزام می نماید.

به گفته بعضی منابع، توافق نظامی میان ریاض و یونان پس از آن حاصل شد که شرکت نفتی آرامکو عربستان از سوی نیروهای یمنی مورد هدف نهاده شد و این کشور درصدد افزایش قدرت ضد هوایی خود برآمد.

یک دیپلمات یونانی با بیان اینکه این توافقنامه در ریاض به وسیله هر دو طرف امضا شد اظهار داشت که سامانه های پاتریوت ساخت آمریکا به منظور حفاظت از مهمترین تأسیسات انرژی در عربستان مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشتر مساله فروش اسلحه به عربستان سعودی به وسیله یونان در مجلس این کشور به بحث و جدل کشیده شده بود.

تعدادی از رسانه های خبری یونان هم گزارش نموده بودند که فروش 66 میلیون یورو اسلحه به عربستان سعودی هرگز عملی نشده است، زیرا این کشور از پرداخت به موقع مبلغ مورد توافق خودداری کرد.

یکی از گزینه هایی که عربستان سعودی به آن متوسل شده، همکاری با یونان برای ارسال سامانه های پاتریوت، اعزام سرباز و فعال سازی این سامانه ها است؛ اما این اقدام هم نمی تواند خلأ آمریکا را پر کند.

اخیرا هم مجلس نمایندگان آمریکا طرح قطع حمایت های اطلاعاتی و تدارکاتی از حملات هوایی رژیم سعودی به یمن را تصویب کرد و اکنون این طرح منتظر رأی مجلس سنای این کشور خواهد بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف متجاوز عربی و تحت حمایت آمریکا، از مارس 2015 با ادعای کوشش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1682

به "ورشکستگی صنعت نظامی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورشکستگی صنعت نظامی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید