شرایط مشکوک در غرب آسیا

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران- گروه بین الملل: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است که در حدود یک سال گذشته هیچ نظامی آمریکایی در افغانستان کشته نشده است.

شرایط مشکوک در غرب آسیا

پمپئو در رشته توییتی همچنین گفته است: ماموریت ما در افغانستان از میان بردن شبکه القاعده و هر گونه تهدید علیه آمریکا است. برای رسیدن به چنین هدفی به صدها و هزاران نیرو در افغانستان نیاز نداریم. شریک هایی مانند افغان های شجاع و نیروهای ناتو هستند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است که کشورش توانایی اعمال قدرت از راه دور را هم دارد.

مایک پمپئو در حالی این صحبت را مطرح کرده که خشونت ها در افغانستان در سطح بالایی واقع شده است و در نزدیک به یک ماه گذشته ده ها غیرنظامی از جمله خبرنگاران و فعالان مدنی افغان در حملات جداگانه کشته شده اند.

در واکنش به این اظهارات کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: تلفات نیروهای خارجی به این دلیل صفر شده است که نیروهای امنیتی افغان به تنهایی جنگ را مدیریت و رهبری می کنند.

این جمله کوتاه نشان می دهد که آمریکا وظیفه اصلی خود در افغانستان یعنی مقابله با ناآرامی ها را بطور کلی کنار گذاشته است.

آمار صفر تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان در حالی است که، نتیجه یک تحقیق که توسط دانشگاه براون آمریکا در مورد تلفات غیرنظامیان افغان در حملات هوایی در افغانستان اجرا شده، نشان می دهد که در سه سال گذشته تلفات غیرنظامیان افغان در پی این حملات در مقایسه با سال های قبل بیش از سه برابر افزایش یافته است.

این گزارش که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که تنها در سال گذشته میلادی (2019) در نتیجه حملات هوایی نیروهای آمریکایی و نظامیان افغان، 700 غیرنظامی کشته شده اند. گفته شده این رقم بیشترین تعداد تلفات غیرنظامیان از زمان حمله آمریکا به افغانستان است.

گزارش انستیتوی مطالعات بین المللی واتسون دانشگاه براون آمریکا نشانگر آنست که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تلفات غیرنظامیان افغان در حملات هوایی در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس این گزارش، شمار تلفات غیرنظامیان بین سال های 2017 تا 2019 میلادی حدود 330 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1293

به "شرایط مشکوک در غرب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مشکوک در غرب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید