پاسخ معاون حقوقی وزارت میراث فرهنگی به نگرانی فعالان اقامتگاه های بوم گردی

به گزارش اخبار ورزشی، معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی به نگرانی افراد فعال در حوزه بوم گردی واکنش نشان داد.

پاسخ معاون حقوقی وزارت میراث فرهنگی به نگرانی فعالان اقامتگاه های بوم گردی

حسین اربابی معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در پاسخ به نگرانی افراد فعال در حوزه بوم گردی نسبت به افزایش اقامتگاه های بوم گردی، به خبرنگار ،گفت: ما 38 هزار روستای دارای دهیار و شاکله حاکمیتی داریم؛ من فکر می کنم هر روستا حداقل به یک اقامتگاه بوم گردی نیاز دارد. البته نگرانی افراد فعال در این عرصه را قبول دارم و فکر می کنم، تدوین استاندارد بوم گردی ها تمام و ابلاغ شده است یا به زودی ابلاغ می شود.

او اضافه کرد: توقع نداشته باشید چیزی که یک یا دو سال است در ادبیات اقتصادی و گردشگری ما شکل گرفته، همان اول کار به نهایت استاندارد مطلوب برسد. البته مسلماً مسیری که طی می شود، رو به مطلوب است و ما تلاش می کنیم در حوزه کمیت و کیفیت اقامتگاه های بوم گردی بتوانیم این رشد را داشته باشیم. انصافاً ما اقامتگاه های بوم گردی داریم که خدماتی ارائه می دهند که از خدمات هتلینگ چیزی کم ندارند.

معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود: در اینکه خدمات استانداردی باید به گردشگر ارائه شود، شک نکنید. در این میان بوم گردی ها نیز باید استاندارد خودشان را تعریف کنند؛ البته متولیان اقامتگاه های بوم گردی مسئول این هستند که براساس رسوم، آیین ها و سنت ها فعالیت کنند. در هیچ کدام از رسم و رسوم مردم ایران زمین بی اخلاقی دیده نمی شود. بنابراین آداب و رسوم باید با رعایت ضوابط و در قالب استاندارد به طور کامل اجرا شود و بوم گردی هایی پیروز هستند که این کار را انجام بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 415

به "پاسخ معاون حقوقی وزارت میراث فرهنگی به نگرانی فعالان اقامتگاه های بوم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ معاون حقوقی وزارت میراث فرهنگی به نگرانی فعالان اقامتگاه های بوم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید