پرسپولیس در انتظار نیم فصل دوم؛ آماری امیدوار کننده برای مدافع عنوان قهرمانی

به گزارش اخبار ورزشی، خبرگزاری خبرنگاران- شاگردان یحیی گل محمدی امیدوار هستند در نیم فصل دوم لیگ برتر، امتیازات زیادی به دست بیاورند.

پرسپولیس در انتظار نیم فصل دوم؛ آماری امیدوار کننده برای مدافع عنوان قهرمانی

به گزارش خبرنگاران، در مسابقات فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران، طی 2 سال گذشته عملکرد پرسپولیس در نیم فصل دوم مسابقات عالی بوده و همین موضوع باعث شده پرسپولیسی ها برای نیم فصل دوم امیدوار به قهرمانی باشند. پرسپولیس در نیم فصل دوم سال قبل 37 امتیاز و در نیم فصل دوم 2 سال قبل 36 امتیاز گرفته بود.

پرسپولیس که در نیم فصل اول مسابقات سال قبل 30 امتیاز گرفته بود، با جهش در نیم فصل دوم 67 امتیازی شد و قهرمانی را در لیگ جشن گرفت در حالی که طی مسابقات 2 سال قبل هم این تیم در نیم فصل اول 31 امتیاز گرفته بود. پرسپولیس سال جاری در نیم فصل اول از سال قبل و 2 سال قبل بیشتر امتیاز گرفته و اگر بتواند در نیم فصل دوم هم مثل سال قبل و 2 سال قبل امتیاز بگیرد، می تواند مدعی جدی قهرمانی در مسابقات سال جاری لیگ برتر بماند.

فرق پرسپولیس سال جاری و 2 سال قبل این است که در این مسابقات پرسپولیس صدرنشین مسابقات دور رفت نشده چرا که در 2 سال اخیر پرسپولیس به رغم گرفتن 31 و 30 امتیاز به عنوان صدرنشینی در سرانجام نیم فصل اول مسابقات رسیده بود اما سال جاری استقلال با 35 امتیاز در مسابقات نیم فصل اول مسابقات فوتبال لیگ اول حرفه ای عنوان قهرمانی نیم فصل را به دست آورده است.

سرخ پوشان تهرانی در آخرین بازی دور رفت خود مقابل فجر سپاسی جوان هم در نیمه دوم به پیروزی رسیدند و مثل اغلب بازی های این فصل در نیمه اول راه به جایی نبردند. تیم یحیی در 15بازی نیم فصل اول، 11بار نیمه اول را مساوی تمام کرد و تنها 3 بار به عنوان تیم برنده راهی رختکن شده است. همین موضوع باعث شده هواداران پرسپولیس در لیگ جاری خلاف لیگ های گذشته در نیمه دوم فشار و استرس زیادی را برای بردن بازی تحمل نمایند. جالب این که از 21 گل این تیم در 15 بازی قبلی، 15 گل در نیمه دوم به ثمر رسیده و فقط 6 گل در نیمه اول زده شده است.

این درحالی است که تیم استقلال به عنوان حریف جدی پرسپولیس در لیگ بیست و یکم، در نیمه های اول عملکرد بهتری داشته و توانسته دو برابر پرسپولیس در 45 دقیقه ابتدایی به پیروزی برسد. از این رو به نظر می رسد یکی از برنامه های یحیی در نیم فصل کار کردن روی این مشکل بوده تا تمام اثرگذاری تیمش در گروی 45 دقیقه دوم نباشد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از برد یک بر صفر پرسپولیس مقابل فجر سپاسی شیراز از یحیی گل محمدی درخواست برگزاری جلسه فوری کرد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس عصر امروز را برای برگزاری نشست با یحیی گل محمدی بیرون از ساختمان باشگاه انتخاب کرد تا آنها دور از چشم اهالی رسانه با یکدیگر مصاحبه نمایند.

در این جلسه یحیی گل محمدی توضیحات کاملی درباره شرایط پرسپولیس و شرایط بازیکنان تیم داد. او افق های خود برای جابجایی زمستانی و درخواست هایش از مدیریت باشگاه را اعلام نمود. درویش که از اتفاقات اتفاق افتاده در باشگاه پرسپولیس اظهار تعجب می کرد به گل محمدی قول داد در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل اقتصادی و سپس سخت افزاری تیم نظیر زمین تمرین مناسب را رفع می نماید. در این جلسه درباره خروج بازیکنانی نظیر بوژیدار رادوشوویچ و مصدومیت طولانی مدت عیسی آل کثیر نیز صحبت شد که قرار است تصمیم نهایی درباره این بازیکنان و انتخاب جانشین احتاقتصادی برای آنها تا سرانجام هفته گرفته گردد.

گل محمدی اطلاعات کامل و جامعی از رختکن تیم را در اختیار درویش گذاشت و از او خواست تا هرچه سریع تر فکری برای حل مسائل بازیکنان کند. مباحث بین سرمربی و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گستردگی های زیادی داشت که قرار است جلسه خصوصی دو نفر بار دیگر در روزهای آینده تشکیل شده و آنها به نقطه نظرات مشترک دست پیدا نمایند.

پرسپولیس در نیم فصل اول 9 پیروزی کسب نموده که 6 تا از آنها با اختلاف یک گل به دست آمده است. همین موضوع شاید یکی از دلایلی است که هواداران پرسپولیس از نمایش تیم شان خلاف فصل های قبل ابراز رضایت نمی نمایند. پرسپولیس اگرچه از نظر نتیجه گیری عملکرد خوبی داشته اما پیروزی های یک گله باعث شده هواداران این تیم فشار و استرس زیادی را برای پیروزی متحمل شوند و همین که ممکن است پیروزی های یک گله هر دقیقه به مساوی تبدیل گردد باعث شده بردهای این تیم چندان قانع نماینده نباشد.

در مجموع و طبق آمار، پرسپولیس در 6 پیروزی از 9 پیروزی (66 درصد پیروزی ها) که در نیم فصل اول لیگ کسب نموده، فقط با یک گل اختلاف برنده شده و بقیه بردها البته با شرایط بهتری کسب شده است. حالا باید منتظر بود و دید با برنامه های فنی که کادرفنی برای تمرینات نیم فصل در نظر دارد مسائل در خط حمله به حداقل خواهد رسید یا نه.

یحیی گل محمدی می تواند بدون هیچ مسئله ای از بازیکنان تاجیک تیمش در بازی های پیش رو بهره ببرد. مشکل تاجیک ها برای حضور در ترکیب پرسپولیس حل و فصل شده است. در نشست خبری قبل از بازی با فجر سپاسی یحیی گل محمدی به صراحت اعلام نمود می ترسد به هنانوف و صفروف بازی دهد و باقی تیم ها از سرخ ها شکایت نمایند و به همین علت نتوانسته از خریدهای جدیدش استفاده کند.

این درحالی است که باشگاه پرسپولیس باز هم در این خصوص از سازمان لیگ استعلام گرفته و سازمان لیگ هم به پرسپولیسی ها اطمینان خاطر داده مسئله ای برای بازی دادن به این بازیکنان وجود ندارد. از این رو با توجه به استعلام هایی که باشگاه پرسپولیس گرفته، دو بازیکن تاجیک می توانند در دو بازی پیش رو مقابل ذوب آهن در جام حذفی و فولاد در هفته شانزدهم برای پرسپولیس بازی نمایند. هرچند که بعید است آن ها مقابل ذوب آهن بازی نمایند چرا که وحدت هنانوف مصدوم است و صفروف نیز دندان عقلش را کشیده و صورتش ورم نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1832

به "پرسپولیس در انتظار نیم فصل دوم؛ آماری امیدوار کننده برای مدافع عنوان قهرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس در انتظار نیم فصل دوم؛ آماری امیدوار کننده برای مدافع عنوان قهرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید