پرینترهای سه بعدی بومی رقیب نمونه های اروپایی شد

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چاپ سه بعدی شامل مجموعه ای از فرآیندها است که مواد به صورت کنترل شده ای به یکدیگر پیوند داده می گردد تا یک شی سه بعدی ساخته گردد. معمولاً این کار به صورت لایه لایه انجام می گردد.

پرینترهای سه بعدی بومی رقیب نمونه های اروپایی شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا نوروز 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

این فرایند نظیر همان رویدادی است که با پاششِ مرکب یا جوهر بر روی کاغذ در انواع دیگر چاپ سراغ داریم؛ با این تفاوت که در چاپ سه بعدی این اتفاق با تبلور، سفت شدن یا انقیاد یک ماده مایع یا پودر در هر نقطه از مقاطعِ عرضیِ آن جسمی که می خواهیم چاپش کنیم می افتد. وجود رایانه در چنین فرایندی یک ضرورت است، چرا که پایه و اساس آن بر طراحی به یاری رایانه راسخ است.

یک شرکت دانش بنیان توانسته با اتکا به توان و دانش بومی به فراوری چند مدل از پرینترهای سه بعدی دست پیدا کند.

پرویز ترابی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره نوع فعالیت و فراوریات این شرکت گفت: این مجموعه در ساخت پرینترهای سه بعدی به روش DLP که در صنعت طلا و جواهرسازی، خودرو، دندان سازی و همچنین فراوری زیره کفش کاربرد دارد فعالیت می نماید.

وی ادامه داد: دستگاه دلتا یک پرینتر سه بعدی DLP رومیزی است. سرعت بالا و کیفیت مناسب آن در کنار هزینه پایین و کاربری راحت این دستگاه باعث شده تا مناسب ترین دستگاه برای طراح ها و کارگاه های کوچک طلا سازی و همچنین لابراتوارهای دندان سازی باشد.

این فعال فناور ادامه داد: دلتا دارای قابلیت کنترل از راه دور (WIFI) را دارد همچنین دارای یک کامپیوتر صنعتی و Touch Screen است که می تواند به صورت آفلاین و از طریق فلش مموری نیز اطلاعات جا به جا کند.

به گفته ترابی، عدم احتیاج به حجم زیاد رزین برای پرینت و کارکرد با حداقل رزین در تانک 200 گرم و همچنین امکان تعویض بسیار آسان و سریع مواد باعث شده تا دستگاه های 3DDreams به کارآمدترین ترین پرینترهای سه بعدی شناخته شوند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره دستگاه بتا نیز شرح داد: دستگاه بتا یک دستگاه صنعتی تراز اول در میان پرینترهای سه بعدی DLP دنیا است، این دستگاه با ابعاد صفحه ساخت بزرگ، حجم بالای فراوری در کنار بالاترین سطح از کیفیت و دقت، تمامی احتیاجهای کارگاه های بزرگ صنعتی و طلا سازی را برآورده نموده است.

وی شرح داد: بتا توانسته با پردازش اپتومکانیکال و روش های پیشرفته پردازش تصویر به بالاترین درجه از دقت پرینت و کیفیت سطح دست یابد و همچنین با دارا بودن مکانیزم یاریی به منظور صرفه جویی در مصرف رزین، مصرف این ماده را به حداقل می­رساند.

ترابی اضافه نمود: بتا با دارا بودن دقت بی نظیر توانسته کیفیت سطحی را به بالاترین درجه برساند و باعث به حداقل رسیدن کسر طلا در مرحله پوست و پرداخت گردد.

این فعال فناور بیان نمود: در این شرکت علاوه بر دو دستگاه ذکر شده دو دستگاه آلفا و لاندا نیز در این شرکت فراوری می گردد. که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره میزان اشتغال زایی اجرا شده در این شرکت بیان نمود: با فراوریات این شرکت برای 6 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی به اختلاف قیمت تمام شده این محصول و نمونه مشابه ساخت شده توسط کشور آلمان اشاره نمود و گفت: اختلاف قیمت محصول این شرکت با کیفیت دستگاه آلمانی برابری می نماید و قیمت آن نیز حدود یک چهارم محصول اروپایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 570

به "پرینترهای سه بعدی بومی رقیب نمونه های اروپایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرینترهای سه بعدی بومی رقیب نمونه های اروپایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید