کلاهبرداری 4 میلیاردی

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری کلاهبرداری که با کپی برداری از کارت بانکی 11 تن از شهروندان 4 میلیارد ریال سرقت نموده بود، اطلاع داد و گفت: کشف سایر جرائم احتمالی کماکان ادامه دارد.

کلاهبرداری 4 میلیاردی

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: 11 فقره شکوائیه از دادسرای جرایم رایانه ای مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد به پلیس فتا ارجاع و کارآگاهان با اشتراک گیری در اظهارات شاکیان ، دریافتند که شاکیان ساکن محله سعادت آباد و شهرک غرب تهران می باشند که از حساب های بانکی آنان مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

وی بیان داست: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد، تمامی شاکیان در یک موضوع دیگر وجه اشتراک دارند و اینکه از کارت بانکی همگی آنها در یک بازه زمانی تعیین بیستم خرداد ماه الی سیزدهم تیرماه از طلافروشی و صرافی های مختلف خرید شده است، با بدست آمدن این سرنخ کارآگاهان احتمال دادند که مجرم با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت عابر بانک شهروندان را کپی برداری نموده است.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان پلیس فتا پیروز شدند هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی نمایند، عنوان نمود: هر چند متهم سعی می کرد تا با تغییر چهره و استفاده از کلاه و گریم از دید کارآگاهان مخفی گردد ولی با هوشیاری ماموران و هماهنگی با مرجع قضائی متهم در مخفیگاهش در حوالی میدان صادقیه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب های بانکی مال باختگان را 4 میلیارد ریال اعلام نموده اند، اظهار کرد: متهم برای اخذ دستور قضائی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای انتقال یافت و تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرائم احتمالی کماکان ادامه دارد.

سرهنگ گودرزی از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده گردد و از در اختیار گذاشتن رمز های بانکی خود به دیگران و فروشنده ها خودداری کنیدو فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1070

به "کلاهبرداری 4 میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری 4 میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید