یک ادعا در خصوص سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران، مسعود رضایی اعلام کرد: رانندگان تاکسی با مراجعه به سامانه سماس می توانند عملکرد واریز و برداشت ماهانه خود را مشاهده نمایند.

یک ادعا در خصوص سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی

این مقام مسئول اضافه نمود: به صورت کلی تاخیری در واریز سهمیه تاکسی های اینترنتی و سایر کاربری های عمومی که سهمیه اعتباری دریافت می نمایند در این ماه نداشتیم.

او ادامه داد: عملکرد و اطلاعات کاربری های مختلف در شرکت های ذی ربط جمع آوری می گردد و سپس در بستر های امنی که با وزارت کشور برقرار شده صحت سنجی اطلاعات انجام می گردد و بعد از آن، وزارت نفت سهمیه ها را فعال می نماید و کاربری های مختلف می توانند از سهمیه ها استفاده نمایند.

دیرکردی وجود ندارد

رضایی در رابطه با این دیرکرد ها بیشتر شرح داد: این اسمش دیرکرد نیست، عملکرد ماه گذشته بعد از اینکه به وسیله پایگاه داده مختلفی که شرکت ها دارند، جمع آوری می گردد، باید فرآیند صحت سنجی و انطباق با مصوب ها را بگذراند و بعد از اینکه مغایرت های احتمالی که دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله تغییراتی که در مصوبات رخ می دهد و تغییراتی که در مالکیت خودرو ها ایجاد می گردد و … مورد آنالیز نهاده شد، فرآیند صحت سنجی حدود 20 روز تا یک ماه به طول می انجامد.

او در رابطه با این بازه زمانی یک ماهه شرح داد: طبق دستورالعمل هایی که با وزارت کشور داریم، در 10 روز اول عملکرد ها از شرکت های مختلف دریافت می گردد و حدود 10 روز صحت سنجی اطلاعات زمان می برد و انطباق اطلاعات را وزارت کشور انجام می دهد؛ و 10 روز پایانی صرف ارسال اطلاعات می گردد و ظرف 48 ساعت این سهمیه ها پیاده سازی خواهد شد.

تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی های آنلاین طبیعی است

رضایی گفت: تمام این فرآیند ها در حداقل زمان انجام می گردد. طبیعی است که پایگاه های داده ای شرکت های خصوصی نمی توانند به صورت آنلاین و بدون صحت سنجی با پایگاه های بالا دستی و بانک ها ارتباط داشته باشند و این اتفاقی که تا به الان افتاده این است که در آغاز طرح این فاصله زمانی به دو ماه افزایش پیدا می نموده است. این یک فرآیند طبیعی است و این اتفاقات باید بیفتد به علت اینکه این یک سرمایه ملی است.

او در آخر توضیح داد: سامانه ای در وزارت کشور به نام سامانه سماس راه اندازی شده و در این سامانه رانندگان می توانند عملکرد خود را مشاهده نمایند و اگر مغایرتی در آن زمینه مشاهده کردند، می توانند با پشتیبانی این سامانه یا سامانه پاسخگویی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرنگاران

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1719

به "یک ادعا در خصوص سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ادعا در خصوص سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید