200 کیلومتر چهار خطه در لرستان در حال احداث داریم

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران/لرستان وزیر راه و شهرسازی گفت: 200 کیلومتر چهار خطه در استان در حال احداث داریم.

200 کیلومتر چهار خطه در لرستان در حال احداث داریم

رستم قاسمی در جلسه شورای اداری لرستان که امروز 19 آذرماه با حضور رئیس جمهور برگزار گردید، اظهار کرد: در بخش هوایی دیروز وارد استان شدیم و پروژه توسعه فرودگاه خرم آباد را بازدید کردیم که اواخر آن است و تا 22 بهمن افتتاح می گردد.

وی توضیح داد: تقاضای پروازهای بیشتری برای فرودگاه خرم آباد به تهران، مشهد و عتبات را دارند و طرح تحول هوایی که در وزارت راه و شهرسازی در دست اجرا است این مشکل را تا حد زیادی برای همه شهرستان ها و استان ها حل می نماید.

وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود: در حوزه جاده ای، 8 هزار کیلومتر جاده شامل آزادراه، بزرگراه و جاده های بین شهری در لرستان داریم که آزادراه خرم آباد- بروجرد زیر بار ترافیک رفته است.

قاسمی اضافه نمود: گام دوم آن که تکمیل کننده بوده، بروجرد به اراک است و قرارداد مشارکت آن با قرارگاه خاتم بسته شده و این پروژه هم تا انتها دولت معین تکلیف و تمام می گردد.

وی بیان نمود: 200 کیلومتر چهار خطه در استان در حال احداث داریم که بخشی تا انتها سال آینده و بقیه تا انتها دولت برنامه ریزی شده تکمیل گردد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راه خرم آباد به پلدختر یکی از موضوعات خیلی مهم است و نیروها در طرح تازه این محور مشغول به کار هستند اما به علت محدودیت اعتباری پروژه کند پیش می رود و به هر روی در سفر استانی اعتباری برای آن پیش بینی شده است.

قاسمی مطرح کرد: راه های روستایی استان نیازمندی های جدی وجود دارد و اعتباری که در سفر برای حوزه راه پیش بینی شده 1400 میلیارد تومان بوده که در پروژه های مختلف تقسیم شده است که تحولی در بخش راه استان ایجاد می نماید.

وی با اشاره به راه آهن خرم اباد-دورود، اضافه نمود: این پروژه در سال 92 کلنگ زنی شده و بازدیدی صورت گرفت این پروژه که زیرساخت بخش عمده طرح است 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام این پروژه بحث جدی صورت گرفت که طی 10 روز آینده برنامه زمان بندی آن اعلام گردد و مدت سه ساله برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: 80 هزار واحد باید تا انتها چهارساله در لرستان ساخته گردد، تعداد ثبت نام کننده در سامانه 93 هزار نفر است که امروز 7500 واحد در استان آغاز کردیم.

قاسمی توضیح داد: به علت توپوگرافی در لرستان مشکل زمین وجود دارد ولی پیگیری های زیادی انجام شده است و در گام اول سهم استان 40 هزار تا خواهد بود که تا انتها سال باید زمین آن معین تکلیف شده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1954

به "200 کیلومتر چهار خطه در لرستان در حال احداث داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 کیلومتر چهار خطه در لرستان در حال احداث داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید