اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به آثار تاریخی بم

به گزارش اخبار ورزشی، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به آثار تاریخی بم صورت گرفت.

اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به آثار تاریخی بم

فریدون فعالی در سفری یک روزه به شهرستان بم در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی این شهرستان اظهار کرد: توسعه زیرساخت های سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اولویت های مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان بود که خوشبختانه اعتبار خوبی برای این حوزه ها در نظر گرفته شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه نمود: از اعتبارات در نظر گرفته شده مبلغ سه میلیارد تومان برای خانه عامری، 2 میلیارد تومان بازسازی و تجهیز موزه باستان شناسی، سه میلیارد تومان بازسازی مسجد وکیل، 2 میلیارد تومان ساماندهی قنات اکبر آباد و قنات قاسم آباد بروات و بعلاوه مبلغ پنج میلیارد تومان برای بازسازی و بازسازی ارگ بم اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه پروژه های ثبت جهانی استان کرمان از جمله ارگ تاریخی بم در اولویت مصوبات سفر ریاست جمهوری بود، تاکید نمود: نگاه میراث فرهنگی به بناهای تاریخی انتفاعی نیست بلکه ارائه خدمات مناسب است و عقیده داریم باید هرچه سریع تر بناهای تاریخی بازسازی شده و به بهره برداری برسند.

فعالی ادامه داد: برای واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه گذار بخش خصوصی و بعلاوه ارائه تسهیلات مناسب هیچ گونه مسئله ای وجود نداریم و از ورود سرمایه گذاران به بخش گردشگری استقبال می کنیم.

او اضافه نمود: سود تسهیلات پروژه های گردشگری در منطقه ها برخوردار 11 درصد، غیر برخوردار 9 درصد و منطقه ها روستایی نیز 6 درصد است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه در زمینه ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران سقفی در نظر گرفته نشده، اضافه نمود: در یک سرمایه گذاری 30 درصد آورده سرمایه گذار بوده و 70 درصد مابقی آن به وسیله اداره کل میراث فرهنگی این استان اختصاص می یابد.

فعالی با اشاره به اینکه مجموعه تاریخی وکیل بم شامل حمام، مسجد و بازارچه می گردد، گفت: این مجموعه از بعد از زلزله سال 82 احتیاج به بازسازی و بازسازی داشت که بزودی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و مالکان منابعی برای ساماندهی و بهره برداری آن اختصاص می یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: بنای تاریخی کارخانه حناسایی و خانه عامری نیز با مشارکت سرمایه گذاران بازسازی خواهد شد تا در حوزه گردشگری از این بناهای تاریخی استفاده گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1999

به "اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به آثار تاریخی بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به آثار تاریخی بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید