استفاده از پهپاد در مالزی برای نظارت بر قوانین فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش اخبار ورزشی، پلیس مالزی از فناوری پرنده های بدون سرنشین مانند کوادکوپتر ها برای نظارت بر اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی و پخش دارو های ضد عفونی کننده استفاده می کند.

استفاده از پهپاد در مالزی برای نظارت بر قوانین فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی مالزی برناما روز شنبه گزارش داد پلیس مالزی در کامپونگ بارو از پهپاد ها همچنین برای اسپری مواد ضد عفونی درمعابر عمومی به منظور مهار شیوع ویروس کرونا استفاده کرده است.

شرکت توسعه فناوری مالزی پیشتر گفت به منظور حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برای مقابله با شیوع کرونا، فناوری های روباتیک، چاپ سه بعدی و فناوری های پهپادی به عنوان راه حل های تولیدی ارائه می دهد.

نورحلیم یونس رئیس شرکت توسعه فناوری مالزی دراین زمینه گفته بود این شرکت در حال حاضر از سوی وزارت علوم و فناوری مالزی مسئول اجرای برنامه هایی برای بررسی کاربرد این فناوری ها به منظور کمک به شرکت های کوچک و متوسط شده است.

استفاده از فناوری پهپاد توسط نیرو های مسلح مالزی برای مقابله با کرونا با استقبال روبه رو شده و با توجه به اینکه این فناوری ها مجهز به بلندگوو دوربین های قوی هستند، نشر اطلاعات عمومی، نظارت بر رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی از جمله اهداف این اقدام بوده است.

طبق این گزارش 15 سازمان دولتی در مالزی و ازجمله نیرو های دفاع مدنی دراین کشور مجوز استفاده از پهپاد برای مقابله با کرونا را به دست آوردند.

نیرو های مسلح مالزی پیشتر از این فناوری در مناطق مرزی و دریایی استفاده کرده است.

تا به امروز حدود 6 هزار و 400 تن در مالزی به کرونا مبتلا شده اند که حدود 4 هزار و 600 تن بهبود یافته و 106 تن جان خود را از دست داده اند. این درحالی است که مالزی به علت شیوع کرونا با بدترین رکود اقتصادی تاریخ خود رو به رو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 895

به "استفاده از پهپاد در مالزی برای نظارت بر قوانین فاصله گذاری اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پهپاد در مالزی برای نظارت بر قوانین فاصله گذاری اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید