سویه تازه کرونا گردشگری آسیا را تهدید می نماید

به گزارش اخبار ورزشی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشهای منتشر شده، سویه نو کرونا گردشگری آسیا را تهدید می نماید.

سویه تازه کرونا گردشگری آسیا را تهدید می نماید

بسیاری از کشورهای آسیایی از ترس موج تازهی از موارد ویروس کرونا مانند موارد ناشی از سویه دلتا، مرزهای خود را به روی مسافران خارجی می بندند و کسب و کارهایی که به توریستی متکی است، اکنون به بازتماشامایندگان محلی امیدوارند.

آسیا نیوز نوشت آسیا و اقیانوسیه تنها منطقه ای در دنیا است که هنوز سفرهای هوایی منظم بین المللی را از سر نگرفته و مهمتر از همه فقدان توریستان چینی بر اقتصاد این منطقه تاثیر گذاشته است.

در مقایسه با سویه دلتا که باعث مرگ هزاران نفر در طول تابستان شد، سویه تازه سارس کو 2 (SARS-C0V-2) بسیار مسری است اما خیلی کشنده نیست.

با این وجود هفته گذشته ژاپن تصمیم گرفت هیچ ریسکی نکند و مقامات محلی به خطوط هوایی گفته اند که رزرو پروازهای ورودی را تا سرانجام دسامبر متوقف می نمایند اما در نهایت از این تصمیم عقب نشینی کردند اما سقف تعداد 3500 ورودی روزانه از خارج را معین کردند.

پس از ابتلای بیش از 20 هزار مورد تازه در طول تابستان فومیو کیشیدا، نخست وزیر تازه ژاپن اقدامات موثری را برای محافظت از مردم انجام داد. حتی با وجود اینکه حدود 80 درصد اکنون بطور کامل واکسینه شده اند (2 دوز واکسن) و سرایتهای تازه بتازگی حدود صدها نفر در روز و تنها با سه مورد مرتبط به سویه اُمیکرون بوده است.

این اقدامات تاثیر مخربی بر توریستی محلی داشته و تعداد بازتماشامایندگان از 32 میلیون در سال 2019 به چهار میلیون در سال گذشته کاهش یافته است.

در نظر بعضی از ناظران با وجود مسائل مرتبط با کمبود توریستان خارجی، ژاپن ممکن است بیاموزد که بدون عایدی توریستی زندگی کند. البته در خصوص دیگر کشورهای آسیایی و خطوط هوایی فعال در منطقه چنین نیست.

طبق گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، آسیا و اقیانوسیه تنها منطقه ای در دنیا است که پس از 2 سال شاهد احیای سفرهای هوایی بین المللی نبوده است.

تا اکتبر 2021 این کاهش به 92.8 درصد نسبت به سال 2019 رسید که بطور تقریبی بدون تغییر نسبت به اندازه 93.1 درصد گزارش شده در سپتامبر بود.

در کوشش برای مقابله با یک بحران تازه سنگاپور پس از ایجاد خطوط سفر ویژه برای افراد واکسینه شده (VLT) برای بازتماشامایندگان از سایر کشورهای آسیایی مرزهای خود را باز نگه میدارد. هر چند اعمال محدودیت ها و قرنطینه های تازه در کشورهای همسایه در پی کشف اُمیکرون امیدها را برای بهبود در دولت شهر سنگاپور نیز از بین میبرد.

در سال 2019، 17 درصد از توریستانی که به فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور آمدند، از چین 13 درصد، از اندونزی، هشت درصد از هند و هفت درصد از استرالیا بودند.

کارشناسان خاطرنشان کردند فرودگاه چانگی در این ماه ممکن است حتی به 10 درصد از حجم سفرهای قبل از کووید هم نرسد.

فقدان توریستان چینی بزرگترین مشکل برای اقتصادهای آسیای جنوب شرقی و فراتر از آن است. در سال 2019 بازتماشامایندگان چینی حدود 260 میلیارد دلار در خارج از کشور هزینه نموده اند.

در ویتنام جایی که بیماری همه گیر باعث تعطیلی 95 درصد از مشاغل مرتبط با توریستی شد، چینی ها 32 درصد از کل بازتماشامایندگان خارجی را تشکیل می دادند.

در جزیره ججو (کره جنوبی) همان مقصد ساحلی محبوبی که چینی ها می توانستند بدون ویزا در آن حضور یایند، تعداد توریستان از بیش از یک میلیون نفر در سال 2019 به 103 هزار نفر در سال 2020 رسید. بین ژانویه تا سپتامبر امسال تنها 5000 نفر از این جزیره تماشا کردند.

برای کشورهایی که پیروز به مهار تعداد سرایت ها می شوند، به نظر می رسد که تنها راه چاره کنونی توریستی داخلی باشد.

کامبوج که تحمل فروپاشی بیشتر صنعت توریستی خود را ندارد، براساس داده های منتشر شده به وسیله دولت تعداد مسافران آخر هفته گذشته نسبت به آخر هفته قبل 4.65 درصد افزایش یافت. این افزایش بیش از 181 هزار توریست است اما از این تعداد فقط 5000 توریست از خارج هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1798

به "سویه تازه کرونا گردشگری آسیا را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سویه تازه کرونا گردشگری آسیا را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید