ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین المللی تبریز از کرونا

به گزارش اخبار ورزشی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته، این نمایشگاه به علت تعطیلی تعدادی از نمایشگاه های خود 14 میلیارد تومان متضرر شد.

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین المللی تبریز از کرونا

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی حبیب ماهوتی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: از این میزان هفت میلیارد تومان مربوط به امسال بوده که در پی تعطیلی 11 نمایشگاه تخصصی و صنعتی و چهار نمایشگاه فروش به نمایشگاه بین المللی تبریز ضرر وارد شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش 50 درصدی تعداد غرفه ها و آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه های این نمایشگاه شد، گفت: با این وجود شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه ها در فروش محصولات خود به پیروزیت های بالایی دست یافتند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا و رعایت شیوه های بهداشتی در این نمایشگاه، گفت: در امسال برای ضدعفونی محوطه نمایشگاه ها، وسایل و تجهیزات و تهیه ماسک و ضدعفونی کننده دست بازدیدکنندگان بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

ماهوتی، ادامه داد: در امسال 56 نمایشگاه داخلی در این نمایشگاه برگزار گردید و از بین 34 سایت نمایشگاهی در کشور، نمایشگاه بین المللی تبریز اولین نمایشگاه خود را در اواخر خرداد امسال با رعایت شیوه های بهداشتی در دوران کرونا برگزار کرد و به نوعی این نمایشگاه ابداع کننده شیوه های بهداشتی در کشور است.

وی گفت: این نمایشگاه در بین 34 سایت نمایشگاهی کشور در تعداد برگزاری نمایشگاه ها، کیفیت و بهره وری آن ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است و از توان رقابتی بالایی نسبت به سایر نمایشگاه ها برخوردار است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با گلایه از بی مهری و کم لطفی بعضی مسوولان در مورد نمایشگاه بین المللی تبریز، گفت: تمام نمایشگاه های برگزار گردیده در این نمایشگاه دارای مجوز بوده و در بعضی موارد نیز به صلاحدید مجموعه از برگزاری چند نمایشگاه از جمله نمایشگاه چاپ برای جلوگیری از شیوع کرونا خودداری شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بدهی بانکی، مالیاتی و بیمه ندارد، یادآوری کرد: تمام حق و حقوق 150 پرسنل فعال این نمایشگاه نیز از محل منابع خارج از نمایشگاه بین المللی و نه از درآمد این نمایشگاه تا به امروز پرداخت شده است.

بیش از 600 نمایشگاه داخلی در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار گردیده است

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه عملیات اجرایی این نمایشگاه در سال 68 شروع و در سال 73 برپایی نمایشگاه ها در آن شروع شد، گفت: از سال 73 تا کنون بیش از 600 نمایشگاه پیروز در این نمایشگاه برگزار گردیده است و چندین نمایشگاه خارجی را نیز در خارج از کشور برگزار نموده ایم.

ماهوتی، با اشاره به اینکه نمایشگاه ها محل تلاقی ارتباطات و مبادلات مالی و در واقع پل ارتباطی فراوری، صنعت و مردم است، اضافه نمود: تا پیش از شیوع کرونا هیچ نمایشگاهی در نمایشگاه بین المللی تبریز تعطیل نشده بود و نمایشگاه ها براساس تقویم برگزار گردیده بودند.

وی قدمت برگزاری نمایشگاه در آذربایجان و تبریز را بیش از 70 سال اعلام نمود و گفت: این موضوع نشان دهنده پیشینه و توانمندی تجار این دیار در اقتصاد و تجارت است به طوری که 70 سال قبل اولین نمایشگاه را در نخجوان برگزار نموده بودند.

65 نمایشگاه داخلی و خارجی سال 1400 در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می گردد

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: سال آینده 65 نمایشگاه داخلی و خارجی در این نمایشگاه برگزار می گردد که از این تعداد 58 نمایشگاه بین المللی و تخصصی است که کوشش می گردد بیشتر شرکت های اروپایی در آن ها حضور داشته باشند و تکنولوژی های جدید خود را به نمایش بگذارند.

ماهوتی، با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری سه نمایشگاه خارجی در شهر باکو جمهوری آذربایجان در سال آینده، ادامه داد: موافقت های لازم برای برگزاری این نمایشگاه ها به صورت شفاهی اخذ شده است و کوشش می گردد فروردین سال آینده با برگزاری نشست مشترکی قرارداد برگزاری آن ها به صورت کتبی منعقد گردد.

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ بهترین فرصت برای برگزاری نمایشگاه مصالح ساختمانی در این منطقه و ارز آوری برای کشور است، گفت: در این راستا کوشش می گردد مجموعه ای در آن منطقه ایجاد گردد و تمام کالاهای ساختمانی در آن مجموعه عرضه گردد.

ماهوتی، با گلایه از بروکراسی اداری در ایران برای ایجاد چنین مجموعه ای در قره باغ، گفت: اگر دیر بجنبیم ترکیه جای ما را در این مناطق می گیرد.

نمایشگاه بین المللی تبریز دارای 6 سالن نمایش مسقف، در مجموع به متراژ 50 هزار متر مربع و فضای باز نمایشی به وسعت 20 هزار مترمربع است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1400

به "ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین المللی تبریز از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین المللی تبریز از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید