اسد: زمان آن است که درباره حقیقت صحبت کنیم

به گزارش اخبار ورزشی، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در اولین مصاحبه با یک رسانه خارجی در یک سال گذشته درباره آینده سرزمینش و همچنین چگونگی حل و فصل بحران کنونی و بازسازی سوریه با راشا تودی سخن گفت.

اسد: زمان آن است که درباره حقیقت صحبت کنیم

اسد عقایدش را درباره منشاء این درگیری و نقش دولت های غربی در آن بیان نمود و به تحولات اخیر و آینده در سوریه و دیگر کشورها پرداخت.

آخرین گفت وگوی اسد با یک رسانه خارجی به ژوئن 2018 باز می گردد؛ اسد تاکید نمود گفت وگو با رسانه های غربی را به طور کل متوقف نموده بود چون آن ها به دنبال حاشیه بودند اما اکنون احساس می نماید که افکار عمومی در دنیا و خصوصا غرب، در چند سال گذشته تغییر نموده است.

او درباره مردم غرب گفت: آن ها می دانند که مقام هایشان دروغ های زیادی درباره اینکه چه اتفاقی در این منطقه، در خاورمیانه، در سوریه و یمن می افتد، به آن ها گفته اند. آن ها می دانند دروغی در کار است اما حقیقت را نمی دانند. بنابراین معتقدم زمان آن است که درباره این حقیقت صحبت کنیم.

بشار اسد، معتقد است ماشه آغاز درگیری های داخلی سوریه از خارج کشیده شد. او گفت: مشکل زمانی آغاز شد که پول قطر وارد سوریه شد و ما با بسیاری از کارگران در تماس بودیم و به آن ها گفتیم چرا به کارگاه خود نمی آیید؟ و آن ها گفتند مقداری که ما در یک ساعت به دست می آوریم، قبلا در یک هفته به آن می رسیدیم. جریان ساده است. آن ها در آغاز به این افراد 50 دلار پول می دادند و بعد هفته ای 100 دلار و این برایشان کافی بود تا بدون کار زندگی نمایند. بنابراین، برایشان ساده بود که به اعتراضات بپیوندند. بعد دولت قطر به مسلح کردن معترضان مبادرت کرد.

با تشدید درگیری های سوریه در 2013، یک سری حملات با استفاده از مواد شیمیایی در مناطق تحت کنترل شورشیان رخ داد. دمشق و مسکو هر دو تاکید داشتند که حمله در خان العسل عملیات پرچم دروغین شورشی ها بوده تا دولت محکوم گردد. زمانی که بازرسان سازمان ملل متحد برای تحقیق درباره این حادثه به دمشق آمدند، حمله ای بزرگتر با گاز سارین در غوطه رخ داد.

به گفته رئیس جمهوری سوریه، زمان اجرای حمله 21 اوت 2013 در غوطه واقع در استان ریف دمشق مشکوک بود. او گفت: نکته خنده دار درباره زمان این حمله است که درست در روزی رخ داد که اولین هیات بین المللی برای تحقیق وارد دمشق شدند و تنها چند کیلومتر با مکان حمله فاصله داشتند.

اسد اضافه نمود: اولین نکته این است که به لحاظ منطقی، اگر ارتش سوریه تصمیمی داشت که از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، در آن روز دست به چنین کاری نمی زد. نکته دوم اینکه، آن ها درباره کشته شدن 200 غیرنظامی صحبت می کردند. اگر شما از تسلیحات شیمیایی بهره ببرید، در چنین منطقه ای که مردم چنان فشرده زندگی می نمایند، ده ها هزار تن کشته می شوند. منظور من این است که آنجا یک منطقه پرتراکم است. این حوادث و ارزیابی غرب، روایتی بود که بهانه ای برای حمله به سوریه شد.

رئیس جمهوری سوریه تاکید نمود: آن ها هیچ مدرک معتبری که اثبات کند چنین حمله ای بوده است، ارائه نکردند و گزارش های زیادی بود که این گزارش و دیگر ادعاها را رد می کرد. بنابراین، این ها صرفا اتهام بودند؛ ارتش سوریه هرگز و هرگز پیش از آنکه تمام زرادخانه شیمیایی کشورمان تحویل یک کمیته بین المللی گردد، از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرد.

درگیری میان شاخه های شورشیان سوری به ظهور گروه های اسلامی افراطگرا در سال 2014 انجامید. جبهه النصره (شاخه وابسته به القاعده) و داعش، کنترل بخش هایی از اراضی سوریه را به دست گرفتند و امنیت منطقه بیش از پیش به مخاطره افتاد.

بشار اسد در ادامه گفت وگو با راشا تودی بار دیگر این فرضیه را تکرار کرد که ظهور این گروه های تروریستی پیامد مستقیم اقدام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تامین تسلیحاتی برای مجاهدین افغانستان در دهه 80 میلادی برای مقابله با شوروی بوده است.

او درباره سیاست آمریکا گفت: آن ها به افغانستان حمله کردند، به هیچ چیزی نرسیدند. به عراق حمله کردند و عایدی نداشتند و بعد حمله به دیگر کشورها را آغاز کردند اما به روش های مختلف. اکنون مسئله ایالات متحده این است که آن ها از دیدگاه خودشان برای جنگ بقا می جنگند زیرا در حال از دست دادن هژمونی خود هستند. القاعده، عاملی علیه دولت سوریه، علیه دولت روسیه و علیه دولت ایران است. برای همین است که آن ها از این استفاده می نمایند اما شما مدرک دارید. چطور داعش ناگهان در سال 2014 ظهور کرد؟ یک دفعه از آسمان! همزمان در عراق و سوریه با تسلیحات آمریکایی؟! چطور آن ها با نظارت هواپیماهای آمریکا میلیون ها بشکه نفت به ترکیه قاچاق کردند؟ چون آمریکایی ها می خواستند از آن ها علیه ارتش سوریه استفاده نمایند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،بشاراسد: بازسازی اقتصاد سوریه 250 تا 400 میلیارد دلار هزینه دارد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 482

به "اسد: زمان آن است که درباره حقیقت صحبت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسد: زمان آن است که درباره حقیقت صحبت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید