افزایش هزینه سبد خواربار خانواده های کانادایی ها در سال 2019

به گزارش اخبار ورزشی، آنالیز های مالی نشان می دهد که هزینه سبد خواربار خانواده های کانادایی در سال 2019 تا 3/5 درصد افزایش خواهد یافت. افزایش قیمت سبد خانوارهای کانادایی بسته به رژیم و فرهنگ غذایی حداقل 1/5درصد و حداکثر 3/5 درصد خواهد بود. در مجموع پیش بینی می گردد خانواده های متوسط کانادایی در سال 2019 مجبور خواهند بود تا 411 دلار بیش از سال جاری خرج خورد و خوراک خود نمایند. همزمان گزارش سالانه قیمت محصولات خوراکی کانادا پیش بینی می نماید در سال 2019 قیمت گوشت تا سه درصد و قیمت محصولات غذایی دریایی تا دو درصد کاهش داشته باشد.

افزایش هزینه سبد خواربار خانواده های کانادایی ها در سال 2019

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اما این کاهش قیمت در مقابل چهار تا شش درصد افزایش قیمت محصولات گیاهی ناچیز است و بنابراین در مجموع، هزینه چیدن میز غذا در هر وعده غذایی در سال آینده تا چهار درصد افزایش خواهد یافت. پیش بینی می گردد یک خانواده متوسط کانادایی در سال 2019 حدود 12 هزار دلار صرف خورد و خوراک کند.

گوشت کمتر

آنالیز ها نشان می دهد که موج جدید رژیم های غذایی گیاهی باعث شده حدود 32 درصد کانادایی ها به فکر کاهش مصرف گوشت در شش ماه آینده باشند. این فرایند که از آن با عنوان جنگ پروتئین یاد می گردد در حال جایگزین کردن گوشت با مواد غذایی گیاهی در رژیم غذایی مردم آمریکای شمالی است.

  • پایین و بالای گیاه خواری

توجه و اظهار علاقه مفرط و روزافزون کانادایی ها به پروتئین گیاهی در سال های اخیر باعث شده برای مثال اخیرا شرکت Maple Leaf Foods، که یک شرکت عظیم محصولات گوشتی در کاناداست، دو کارخانه فراوری کننده محصولات پروتئین گیاهی را بخرد و به مجموعه خود اضافه کند.

رستوران های زنجیره ای مثل A&W که تا همین اواخر فقط همبرگر و محصولات گوشتی می فروختند، به تازگی ساندویچ همبرگر گیاهی که مخلوطی از لوبیا، سیب زمینی و سایر محصولات گیاهی است را به سبد خود اضافه نموده است. منویی که معمولا خیلی زود تمام می گردد و تقاضا برای آن بسیار بالاست. رستوران فروشگاه زنجیره ای ایکیا نیز به تازگی منوی گیاهی جدیدی ارائه می دهد.

کانادایی ها در سال گذشته نسبت به سال 2010 نزدیک به 100 هزار تن گوشت گوساله کمتری مصرف نموده اند. این یعنی به طور متوسط صد و پنجاه هزار راس گوساله ی کمتر، راهی کشتارگاه ها شده اند. مصرف کنندگان جوان در راس این موج هستند: 63 درصد از وگان ها زیر 38 سال سن دارند. این امر به معنی تغییرات اساسی در خانواده های جوان طی سال های آینده است.

خواربار گران تر و اقشار کم درآمد کانادایی

اقشار کم درآمد، بیشترین آسیب را از بالا رفتن قیمت خواربار می بینند. کمبود مواد خوراکی مناسب و تازه، مشکلاتی برای سلامتی، از جمله دیابت و چاقی مفرط در بچه ها را در پی خواهد داشت.

نوع خوراکی های مصرفی مردم همچنین بسته به مکان جغرافیایی آن ها متغیر است. در شمال کانادا، قیمت میوه تازه و سبزیجات آنقدر بالا است که کسی توان خرید آن را ندارد. از آن طرف قیمت غذاهای دریایی در کانادا به علت تمایل کمتر مردم به مصرف آنها دچار کاهش شده است. پیمان تازه USMCA موجب فراوانی محصولات مرغ و تخم مرغ در کانادا خواهد شد، اما تاثیر آن بر قیمت کل لیست خرید خانگی ناچیز است.

همچنین بخوانید:

  • نگاهی به ضایعات مواد غذایی در دنیا و تبعات آن

اخبار کانادا تورم خوراکی قیمت محصولات کانادا کانادا گیاه خواری مواد غذایی مونترال میوه و سبزیجات هزینه خواربار در کانادا هزینه زندگی در کانادا

منبع: مداد
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1098

به "افزایش هزینه سبد خواربار خانواده های کانادایی ها در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه سبد خواربار خانواده های کانادایی ها در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید