بانوان ایرانی با دست های بسته هم پیروز می شوند

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران، الهام سادات اصغری که نخستین بانوی ایرانی است که پیروز شده برای دومین بار، اسم خود را در سایت دنیای گینس ثبت کند و رکورد دنیا را در شاخه شنا با دست بسته، جابه جا سازد این بار پیروز شد رکورد شنای دنیا را با دستان بسته برای مسافت بیش از 5 هزار و 500 متر بشکند.

بانوان ایرانی با دست های بسته هم پیروز می شوند

وی در این باره گفت: از سال 87 سفر دریایی خودم را آغاز کردم و رکوردهای مختلف دریایی شامل رکوردهای مسافتی و کیلومتری را در دریا و در استخر به ثبت رساندم.از حدود 5 سال پیش به فکر ثبت رکورد گینس جهانی بودم. با مراجعه های متعددی که به دفتر گینس در دبی داشتم پیروز شدم رکورد شنا با پوشش کامل اسلامی بزنم. من این رکورد را با مانتو، شلوار و مقنعه به ثبت رساندم. این لباس وقتی خیس می گردد 6 کیلوگرم به وزن من اضافه می نماید. این افتخار را دارم که به عنوان نخستین خانم ایرانی و مسلمان این رکورد را ثبت کنم. زنان ایرانی با دستان بسته هم می توانند افتخارات ورزشی بیافرینند.

اصغری درباره انگیزه های خود برای رسیدن به سایر رکوردها توضیح داد: تا مرز 40 سالگی، ده تا رکورد دیگر را برنامه ریزی کردم که حتی در ایران خیلی بیشتر از این رکوردهایی که در برنامه دارم، شنا کردم و اطمینان دارم می توانم از پس آنها برآیم. اما اگر حمایت نشوم و قرار باشد هر بار که رکوردی را می شکنم مسائل و چالش های جدیدی پیش روی من قرار گیرد ترجیح می دهم به این شیوه ادامه ندهم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 132

به "بانوان ایرانی با دست های بسته هم پیروز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان ایرانی با دست های بسته هم پیروز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید