برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در آذربایجان غربی

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برداشت بیش از یک میلیون و 300 هزار تن چغندرقند از مزارع استان در طی سال زراعی جاری خبرداد.

برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در آذربایجان غربی

برای سفری دلچسب با قیمت تور آذربایجان بهار همراه شوید و از شهر زیبای باکو دیدن کنید و با فرهنگ مردم خونگرم آذربایجان آشنا شوید.

رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال بیش از 28 هزار و 300 هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول چغندر قند رفته بود که بر اساس براوردهای صورت گرفته، فراوری چغندرقند امسال به دلیل تغییرات دمایی وشیوع بیماری وآفت هایی از قبیل سرخرطومی و تاخیر در کشت به دلیل بارندگی ها در مقایسه با سال گذشته فرایند کاهشی داشت.

وی با بیان اینکه 435 تومان قیمت چغندر قند برای سال زراعی جدید با عیار 16 درصد مشخص شده بود، اظهارکرد: یک میلیون و 80 هزار تن چغندرقند توسط 5 کارخانه قند استان خریداری شده و بیش از 200 هزار تن نیز به کارخانجات فراوریی چغندرقند سایر استانها ارسال شده است.

جلیلی بابیان اینکه 100 درصد مطالبات چغندرکاران استان در سال گذشته توسط کارخانجات قند به حساب زارعین واریز شده است، افزود: امسال نیز از اغاز فصل برداشت تا کنون بیش از 92 درصد بهای چغندرقند تحویلی به کارخانجات قند، معادل 473 میلیارد تومان به حساب زارعین چغندرکار پرداخت شده است و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مجموع چغندرقند خریداری شده در حدود 513 میلیارد و 700 میلیون تومان است ، تاکید نمود : در امسال متوسط عیار چغندرقند تحویلی توسط کارخانجات، 17.22 درصد و در حد بسیار مطلوب و با افت متوسط 2.4 درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان فقط در شهرستانهای تکاب و سردشت چغندر قند کشت نمی گردد، افزود: بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند در استان مربوط به شهرستانهای پیرانشهر، بوکان، میاندوآب ، نقده و اشنویه است.

جلیلی توضیح داد: با توجه به نقش فعالیت کارخانجات قند در فراوری و اشتغالزایی در منطقه ، ساماندهی و ایجاد تعادل بین فراوری و جذب محصول از جمله ضروریاتی است که باید به آن توجه اساسی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 592

به "برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید