بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و لهستان درباره اقدامات ترکیه در مدیترانه

به گزارش اخبار ورزشی، وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان با صدور بیانیه ای از ترکیه خواسته اند از هرگونه اقدام یک جانبه در شرق دریای مدیترانه خودداری کند و برای مذاکرات آماده باشد.

بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و لهستان درباره اقدامات ترکیه در مدیترانه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان روز پنجشنبه بیانیه مشترکی را صادر و در بخشی از آن به اقدامات ترکیه در شرق دریایی مدیترانه اشاره کردند.

در بیانیه مشترک این سه کشور عضو اتحادیه اروپا آمده است: فرانسه، آلمان و لهستان مطابق با بحث و نتیجه گیری شورای اروپا در اول و دوم ماه اکتبر، تأکید می نمایند که اتحادیه اروپا منافع استراتژیکی در یک محیط پایدار و امن در شرق [دریای] مدیترانه و توسعه یک رابطه همکاری و سودمند متقابل با ترکیه دارد.

در ادامه همچنین آمده است: کشورهای ما از ترکیه می خواهند که از هرگونه اقدام یک جانبه در شرق [دریای] مدیترانه خودداری نموده و تمایل خود را برای مذاکرات با حسن نیت نشان دهد.

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان در این بیانیه همچنین عنوان کردند که از ادامه سریع مذاکرات، تحت نظارت سازمان ملل، به منظور حل و فصل جامع مسئله قبرس، در چارچوب این سازمان و مطابق با قطعنامه های مربوطه در شورای امنیت حمایت می نمایند.

طی ماه های گذشته، تنش ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال شروع حفاری ها و فعالیت های اکتشافی در این منطقه شروع شد.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1066

به "بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و لهستان درباره اقدامات ترکیه در مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و لهستان درباره اقدامات ترکیه در مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید